Kto wygrał na współpracy z Lewandowskim?
Przed UEFA Euro 2016, a także w trakcie turnieju, wiele firm korzystało z wizerunku Roberta Lewandowskiego. Która z nich najwięcej zyskała?
Kapitan reprezentacji Polski współpracuje między innymi z T-Mobile, Nike, Huawei, Vistulą, Head & Shoulders czy Coca-Colą. Jego wizerunek pojawił się też w kampaniach społecznych Narodowego Centrum Krwi oraz UNICEF.
Jednak, według analizy ARC Rynek i Opinia, Polacy najbardziej kojarzą zawodnika FC Bayernu Monachium z operatorem telekomunikacyjnym. Na T-Mobile wskazało 74 procent respondentów (badanie przeprowadzono metodą CAWI w dniach 6-8 czerwca i 11-14 lipca na próbie 931 i 922 respondentów – przyp.).
32 procent kojarzy piłkarza z Huawei. Dodajmy, iż w tym przypadku działania pod hasłem „Make it Possible” wystartowały jeszcze w listopadzie zeszłego roku, gdy Lewandowski został ambasadorem marki w Europie Środkowo-Wschodniej i Skandynawii.
27 procent łączy sportowca z szamponami marki Head & Shoulders. Dla marki wystąpił w kampanii „Na barkach kapitana spoczywa wiele, tylko nie łupież”.