Polsat zarabia na reklamach
Jak wiadomo mecz reprezentacji Polski w 1/8 finału UEFA Euro 2016 ze Szwajcarią, pokazywały trzy kanały. Który mógł zarobić najwięcej?
Wpływy z reklam w przypadku Polsatu mogły sięgnąć niemal 3,9 miliona złotych netto, a TVP 1 1,22 miliona złotych.
– Estymacja wskazuje, że sobotni mecz mógł przynieść Polsatowi 3,88 mln zł netto, czyli ponad 0,5 mln zł więcej niż przy ostatnim meczu grupowym. Już wiadomo, że przy kolejnym meczu – z Portugalią – ceny wzrosną jeszcze bardziej. Takie posunięcie może świadczyć o dużym zainteresowaniu reklamodawców. Jeżeli wypełnienie bloków reklamowych będzie na podobnym poziomie jak w ostatnich meczach, to Polsat może osiągnąć wpływy bliskie 5 mln zł – powiedział Paweł Bronisz, senior multiscreen manager w SMG Polska.
Po meczu z Niemcami wydawało się, że wpływy TVP w kolejnych meczach będą rosły. Niestety, mimo wyższych oglądalności niż na antenie Polsatu TVP nie jest w stanie nakłonić reklamodawców do istotnego zwiększenia inwestycji – dodał Bronisz.