16.06.2016 12:39

Lewandowski wychodzi z lodówki

Lewandowski jest jednym z najbardziej wpływowych ludzi polskiego sportu. Jeszcze przed Euro 2016 jego popularność w mediach wzrosła prawie dwukrotnie.

Lewandowski wychodzi z lodówki


Przekłada się to na kontrakty reklamowe i widoczność promowanych marek w mediach. Pod względem liczby publikacji Marcin Wasilewski nie miał szans z "Lewym".

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizował medialność Roberta Lewandowskiego oraz Marcina Wasilewskiego w maju 2016 r. Na temat Lewego ukazało się 11,1 tys. publikacji. Marcin Wasilewski uzyskał wynik 1,7 tys. materiałów. Tak olbrzymia – prawie 10-krotna przewaga obrazuje skalę popularności Lewandowskiego. Jego nazwisko pojawiło się w 8,1 tys. informacji z internetu oraz 1,2 tys. z prasy. Natomiast w telewizji wzmiankowano w nawiązaniu do Lewandowskiego w prawie 1 tys. materiałów. Najrzadziej o RL9 informowało radio – 831 doniesień medialnych.

Liczba publikacji w poszczególnych mediach podobnie rozkładała się także w przypadku Wasilewskiego. Najwięcej tekstów o piłkarzu można było znaleźć na portalach internetowych (1,3 tys.), a następnie w prasie (0,3 tys.), TV (0,1 tys.), a najmniej w radiu.


Wykres 1. Liczba publikacji na temat Roberta Lewandowskiego i Marcina Wasilewskiego w poszczególnych mediach w maju 2016 r.

Dobra pozycja Lewandowskiego w mediach wynika m.in. z przygotowań do Euro 2016 – podaniem ostatecznej kadry, zgrupowania reprezentacji w Arłamowie czy towarzyskich meczów. Napastnik Bayernu Monachium zajął także drugie miejsce – tuż za Cristiano Ronaldo w zestawieniu najlepszych strzelców piłkarskiej Ligi Mistrzów oraz okrzyknięto go królem strzelców Bundesligi. Media komentowały też kwestię ewentualnego transferu sportowca do Realu Madryt oraz negocjacje Lewego z hiszpańskim klubem.

Wasilewskiego najczęściej w mediach przywoływano 4 i 23 maja w związku m.in. z wywalczeniem przez Leicester City tytułu mistrza Anglii.


Wykres 2. Zmiany w czasie ukazywania się publikacji na temat Roberta Lewandowskiego i Marcina Wasilewskiego w maju 2016 r.

Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” oszacowali ekwiwalent reklamowy materiałów na temat piłkarzy. W październiku wyniósł on 90 mln zł w przypadku RL9 oraz 12 mln dla Wasilewskiego.

O Lewandowskim pisały głównie Sportowefakty.wp.pl, Sport.pl, Sport.se.pl. W TOP 5 znalazły się także tytuły Polsat News i TVN24. Z kolei o sukcesach polskiego piłkarza grającego w angielskim klubie Leicester City najczęściej informowali dziennikarze z portali Sport.se.pl, Sportowefakty.wp.pl, Sport.pl oraz Gol24.pl, Polsatsport.pl.

Pełny raport „Robert Lewandowski vs Marcina Wasilewskiego” 

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński