Lewandowski bez godnego rywala
Robert Lewandowski jest najpopularniejszym polskim sportowcem. W cyklicznym raporcie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” nikt nie może się z nim równać.
Nie wygrali z nim pod względem liczby publikacji ani Artur Szpilka, ani Angelique Kerber. W marcu RL9 różnicą 2,5 tys. materiałów pokonał także Agnieszkę Radwańską.
Zainteresowanie piłkarzem stale rośnie. Jeszcze w lutym w nawiązaniu do Lewego dziennikarze opublikowali 6,8 tys. doniesień. Miesiąc później liczba ta wzrosła do 7,9 tys. 75 proc. informacji pochodziło z sieci, a głównie z portali Sport.pl (250 materiałów), Sport.se.pl (245) i Sportowefakty.wp.pl (234).
Radwańska prym wiosła także w mediach internetowych, a dominowała na stronach Sport.se.pl (203), Sportowefakty.wp.pl (155) oraz stacji – Polskie Radio Program 1 (109).
Wykres 1. Liczba publikacji na temat Roberta Lewandowskiego oraz Agnieszki Radwańskiej w podziale na media w marcu 2016 r.
W raporcie przygotowanym przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” Lewandowski przodował także jeśli chodzi o wskaźnik AVE oraz dotarcia. Doniesienia medialne na jego temat były warte 51 mln złotych i mogły dotrzeć do 5,6 mld odbiorców.
Wartość materiałów opublikowanych w marcu w nawiązaniu do tenisistki oszacowano na 23,6 mln złotych. Natomiast ich zasięg osiągnął wartość 3,2 mld potencjalnych kontaktów.
Radwańska lepsza 6 marca
Największe zainteresowanie dziennikarzy podczas całego analizowanego miesiąca przypadło na 6 marca i dotyczyło Radwańskiej. Tego dnia dziennikarze komentowali głównie temat urodzin tenisistki. Ukazało się wówczas ponad tysiąc materiałów. O sportsmence dużo informacji opublikowano także 29 marca w związku z doniesieniami informującymi o utracie pozycji wiceliderki w rankingu WTA. Isia odpadła w IV rundzie turnieju Miami Open. Najlepsza polska tenisistka cieszyła się z pozycji drugiej rakiety świata zaledwie przez dwa tygodnie.
Natomiast Lewy brylował w mediach głównie w dniach 7, 17, 23 i 27 marca. Towarzyski mecz Polski z Finlandią był jednym z najczęściej komentowanych wydarzeń w kontekście RL9. Dzień po pojedynku ukazało się prawie 600 doniesień. Głośnym echem w prasie, radiu, TV i internecie odbiła się także walka Polaków z Serbami, która odbyła się na poznańskim stadionie i zakończyła zwycięstwem Polaków.
Wykres 2. Zmiany w czasie ukazywania się informacji na temat Roberta Lewandowskiego oraz Agnieszki Radwańskiej w marcu 2016 r.
Internauci częściej o Lewym
W mediach społecznościowych zdecydowaną przewagę zyskał RL9, który został wymieniony w ponad 55 tys. wpisów i komentarzy. Ponad czterokrotnie mniejszą popularnością cieszyła się Radwańska. Na jej temat ukazało się w marcu w social media zaledwie 12,7 tys. wzmianek.