18.01.2016 17:49

Piłka ręczna z największym skokiem zainteresowania

Piłka ręczna jest na 4. miejscu w rankingu najpopularniejszych dyscyplin sportowych w Polsce. Odnotowała największy skok popularności w ciągu ostatnich dwóch lat.

Piłka ręczna z największym skokiem zainteresowania


Podczas gdy jeszcze w 2013 roku zajmowała 9. miejsce w rankingu, w 2014 i 2015 roku plasowała się na czwartej pozycji, tuż za „żelazną trójką”: piłką nożną, siatkówką i skokami narciarskimi wynika z najnowszego badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.

Sukcesy polskich szczypiornistów istotnie wpłynęły na popularność piłki ręcznej wśród Polaków. Blisko połowa dorosłych Polaków (46%) deklaruje zainteresowanie piłką ręczną.

Kibice piłki ręcznej

Źródło: Sponsoring Monitor 2015/2016, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2016

– Piłka ręczna przez wiele lat znajdowała się raczej pod koniec rankingu 10 najpopularniejszych dyscyplin sportowych. Przez kilka lat była mniej popularna od boksu, Formuły 1 czy walk MMA. Jednak ta sytuacja zmieniła się po bardzo dobrym występie naszych szczypiornistów w Danii na Mistrzostwach Europy w styczniu 2014 roku. Wówczas kibice przekonali się, że emocje, jakich potrafią im dostarczyć szczypiorniści są niemal takie jak te dostarczane przez siatkarzy czy skoczków narciarskich. Wówczas piłka ręczna trafiła do czołówki rankingu i wszystko wskazuje na to, że tam na jakiś czas pozostanie. Jednocześnie, w kontekście rozpoczynających się lada moment Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn i biorąc pod uwagę fakt, że w tym sezonie Polacy nie odnoszą sukcesów ani w skokach narciarskich ani w narciarstwie biegowym, można się spodziewać, że rozgrywki te mogą zgromadzić przed telewizorami wiele milionów Polaków – skomentował Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2015 roku zastosowano mix metod ilościowych: wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia, epanel.pl. Zrealizowanych zostało N=1520 wywiadów CATI oraz N=3756 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia. 

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński