Ofensywa Legii
Trzeba przyznać, że Legia Warszawa, piłkarski wicemistrz Polski, przeprowadził ofensywę marketingową. Nie dość, że jest nowy sklep, to i nowa kolekcja.
Przede wszystkim klub otworzył Legia FanStore na Lotnisku Chopina w Warszawie. Usytuowano go w Terminalu A. Podobne praktyki stosują czołowi przedstawiciele europejskiego futbolu. Wystarczy wspomnieć o FC Barcelonie czy FC Bayernie Monachium.
– Dzięki otwarciu Legia FanStore na warszawskim lotnisku zwiększamy rozpoznawalność naszej marki wśród milionów podróżnych z całego świata, którzy odwiedzają nasze miasto w celach służbowych i turystycznych. Cieszymy się, że Lotnisko Chopina wybrało właśnie nas, ponieważ na całym świecie powierzchnie handlowe w terminalach są zarezerwowane dla najlepszych. Cały projekt był bardzo skomplikowanym i pracochłonnym przedsięwzięciem, dlatego jesteśmy bardzo dumni, że zakończył się powodzeniem. W ten sposób Legia Warszawa w sferze biznesu dołącza do najwiekszych europejskich klubów piłkarskich – powiedział wiceprezes zarządu Legii, Jakub Szumielewicz.
– Nasza piękna koszulka meczowa #GotowiDoWalki jest bardzo popularna wśród obcokrajowców zarówno w naszym sklepie stacjonarnym, jak i internetowym. Wierzymy więc, że będzie idealną pamiątką z pobytu w Warszawie, a teraz będzie można nabyć ją jeszcze łatwiej – dodał menedżer merchandisingu Legii Warszawa, Maciej Harężlak.
Warto dodać, iż stołeczny klub wprowadził właśnie nową kolekcję ubrań „Legia 100”. Jej głównym celem jest ukazanie kluczowych symboli klubowych w jak najprostszy sposób.
– Jednym z zadań, które stało przed nami w związku z tym projektem, było odnalezienie symbolu, który spiąłby klamrą całą kolekcję i nawiązywał do legijnych tradycji. Zdecydowaliśmy się na napis/znak graficzny "Legja", pochodzący z kultowej w kręgach kolekcjonerskich pierwszej odznaki Legii Warszawa z lat 1923-25. To piękna i ponadczasowa forma graficzna. Warto zauważyć, że znak ten pochodzi sprzed reformy językowej z 1936 roku, dlatego nazwa Legia była pisana przez "j". W kolekcji znajduje się również element, który kibice doskonale znają ze strojów meczowych, czyli czarna, ukośna szarfa – opowiada o projekcie dyrektor kreatywny klubu, Bartosz Jabłoński.