Wi-Fi w końcu na Legii
Kibice uczęszczający na mecze na stadionie Legii Warszawa w końcu będę mogli korzystać z ogólnodostępnej sieci internetu bezprzewodowego.
Sieć została nazwana Fortuna Wi-Fi, a zakończenie prac kończy pierwszy etap działań związanych z budową i wdrożeniem sieci oraz platformy usługowej na obiekcie.
Co ciekawe, z siecią można się połączyć nie tylko na stadionie, ale też na obiektach położonych przy Łazienkowskiej 3: klubowych biurach, sklepie kibica Legia FanStore oraz w stadionowej restauracji.
Infrastruktura WiFi, zaprojektowana w celu zapewnienia wydajnego i niezakłóconego połączenia internetowego dla 31 tysięcy kibiców na stadionie, składa się m.in. z:
• 153 sztuk punktów dostępowych na trybunach stadionu, obszarze biura, sklepu oraz restauracji,
• kilkunastu innych urządzeń, takich jak przełączniki agregacyjne, kontrolery WiFi, routery i system zarządzania Ericsson WiFi Manager,
• 10 kilometrów kabli światłowodowych, sieciowych oraz elektrycznych.
– Osiem miesięcy od momentu podpisania umowy zakończyliśmy pierwszy etap prac wspólnego projektu Legii oraz Ericssona. Jesteśmy dumni, że jako pierwsi w Polsce i jedni z pierwszych w Europie, wdrożyliśmy projekt WiFi na stadionie, umacniając tym samym swoją pozycję lidera przemian w sportowym biznesie. Nasze zadowolenie jest tym większe, że przy projekcie pracujemy z firmą o tak uznanej marce. Zakończyliśmy pierwszy etap prac, ale WiFi na stadionie Legii to jeszcze nie koniec. W najbliższym czasie wdrażane będą kolejne udogodnienia dla kibiców, które uatrakcyjnią im dni meczowe – powiedział wiceprezes zarządu Legii, Jakub Szumielewicz.
– Chciałbym podziękować zarówno Legii, jak i osobom realizującym projekt. Mam nadzieję, że technologia ta dostarczy kibicom przychodzącym na mecze Legii wiele radości – stwierdził na konferencji prasowej prezes zarządu Ericsson w Polsce, Oliver Kanzi.
– To dopiero początek. Wi-Fi dostępne na całym stadionie traktujemy jako podstawę do uruchomienia kolejnych projektów, które będą się podobały i ułatwiały życie kibicom Legii. Zamierzamy rozwijać aplikację mobilną i dodawać do niej stadionowe usługi. Jeszcze w tym roku chcemy wprowadzić w życie opcję, za pomocą której będzie można zamówić jedzenie z punktów cateringowych z dostawą na konkretne krzesełko. W taki sam sposób w przyszłości będzie można zamawiać asortyment z Legia FanStore – dodał dyrektor marketingu Legii, Wiktor Cegła.

Bartosz Burzyński
Więcej Z kraju
Tour ministra sportu po Polsce. Wydatki zaskakują
Sławomir Nitras, który od ponad roku pełni funkcję ministra sportu, sporo podróżuje po kraju. Koszt jego wyjazdów wynosi już ponad sto tysięcy złotych. Analizujący polską politykę na portalu X Radosław Karbowski opisał tę sprawę szczegółowo.



![„Górnik Łęczna to spółka akcyjna, stowarzyszenie i fundacja. Chcemy połączyć te podmioty” [WYWIAD]](https://www.sportmarketing.pl/content/uploads/2025/04/lop-768x511.jpeg)