Dobry wynik żużla w TVP
Telewizja Polska powinna być zadowolona po drugim sezonie z rzędu transmisji z Nice Polskiej Ligi Żużlowej. Spotkania były pokazywane w TVP Regionalnej i TVP Sport.
W tej pierwszej przeprowadzono dwanaście transmisji, a średnia oglądalność wyniosła 174 tysiące widzów (udziały 1,73 procent). W sezonie 2014 ta średnia wynosiła ponad 158,5 tysiąca.
Najlepszą oglądalność zanotowało rewanżowe spotkanie finałowe ŻKS Ostrovia – Lokomotiv Daugavpils z 27 września. Średnia wyniosła 207 tysięcy widzów, a udziały 1,93 procent.
Równoległe transmisje prowadziła TVP Sport. Tam jednak średnia wyniosła 85,6 tysięcy widzów (udziały 0,84 procent). Rok wcześniej było to 73,5 tysiąca.
Najlepszą oglądalność zanotowała rywalizacja Orła Łódź z Wandą Kraków, którą śledziły 133 tysiące fanów czarnego sportu (udział 1,47 procent).
– Żużel ma olbrzymie tradycje i wielkie osiągnięcia. Cieszymy się, że drugi rok z rzędu pokazywaliśmy Nice Polską Ligę Żużlową i mam nadzieję, że nadal będzie gościła na naszej antenie. Jest ona ozdobą TVP Sport – stwierdził dyrektor kanału sportowego Telewizji Polskiej, Włodzimierz Szaranowicz.
– Z pewnością możemy być zadowoleni z wyników oglądalności. Ostatni mecz sezonu w TVP Regionalnej i TVP Sport oglądało w sumie ponad 330 tysiące telewidzów, co pokazuje, jak dużym potencjałem dysponowała w tym roku Nice PLŻ. Losy awansu do wyższej klasy rozgrywkowej rozstrzygnęły się w ostatnim biegu sezonu – z punktu widzenia kibica większej dramaturgii nie mogliśmy sobie wymarzyć. Na przestrzeni sezonu pojawiały się oczywiście drobne problemy, ale były one na bieżąco korygowane. Firma Nice jest otwarta na dalszą współpracę, ale najpierw w kontekście kolejnego sezonu 2016 musi ostatecznie wyjaśnić się, ile drużyn wystartuje w Nice PLŻ oraz jaka będzie formuła rozgrywek – dodał Adam Krużyński, dyrektor zarządzający Nice Polska, sponsora tytularnego rozgrywek.