Ekstraklasa ma nowy wizerunek
Ekstraklasa SA zaprezentowała w środę 29 czerwca nowy system identyfikacji wizualnej. Logo zostało odświeżone oraz zapanowała spójność z innymi logotypami.


Jak informuje Ekstraklasa SA system został zaprojektowany po analizie 168 logotypów związków, lig oraz klubów z Europy Zachodniej.
– Ekstraklasa SA konsekwentnie czerpie inspiracje z najlepszych lig zawodowych w Europie. Zmiany infrastrukturalne oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu na stadionach powodują, że dynamicznie wzrasta frekwencja na meczach ligowych – do blisko 2 milionów widzów w zeszłym sezonie – mówi Andrzej Rusko.
Poprzednie logo obowiązywało od 2006 roku, zatem od przejęcia rozgrywek przez spółkę. – Nowy system identyfikacji wizualnej został opracowany z myślą o wszystkich rozgrywkach prowadzonych przez Ekstraklasę – powiedział Wojciech Dobrzyński, doradca zarządu Ekstraklasy. Kluczowym elementem nowej identyfikacji spółki jest piłka, która w różnych odmianach kolorystycznych jest podstawą dla logotypów Ekstraklasy SA, rozgrywek Ekstraklasy, Młodej Ekstraklasy, Superpucharu oraz Fundacji Ekstraklasy.
– Nowa identyfikacja daje możliwość rozbudowy całego portfela znaków. W naszych pracach kierowaliśmy się tym, by przyjęta symbolika była tożsama dla różnych produktów. Wyróżnikiem będzie kolorystyka i nazewnictwo. Przyjęta koncepcja daje nam możliwość w zasadzie nieograniczonej rozbudowy rodziny znaków, jeżeli będzie taka potrzeba – dodał Dobrzyński.
Nowe logo będzie widoczne na koszulkach piłkarzy od sezonu 2011/12. Jednakże umiejscowione będzie na rękawku, a nie jak do tej pory pod szyją.
Prace nad stworzeniem nowej identyfikacji prowadziły agencja reklamowa Zero, 2 i agencja marketingu sportowego Kiwi Sport.
Wiadomo również, że do startu nowego sezonu zmieniona będzie strona internetowa Spółki. Projekt realizuje firma HIVE Sports & Media.
