Jagiellonia goni czołówkę
W najnowszym badaniu „Polska Piłka”, przygotowanym przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, ponownie na szczycie zestawienia znalazła się Legia Warszawa.
W maju na temat lidera zestawienia pojawiło się ponad 4,6 tys. materiałów z prasy i wybranych stron internetowych. Legia Warszawa zdecydowanie najczęściej gościła w mediach. Druga lokata ponownie przypadła Lechowi Poznań, na którego temat w maju pojawiło się o ok. 8% materiałów mniej niż o stołecznej Legii. Na najniższy stopień podium wróciła Wisła Kraków, która w poprzednim zestawieniu – kosztem Śląska Wrocław – znalazła się tuż za podium.
Do większych przetasowań doszło poza podium. Największy awans w maju zanotowała Jagiellonia Białystok. Zespół z Podlasia, w porównaniu z poprzednim miesiącem, awansował aż o sześć pozycji. Suma publikacji związanych z zespołem prowadzonym przez Michała Probierza urosła o niemal 25%.
Wykres 1. Over 2500 – zestawienie najbardziej medialnych zespołów T-Mobile Ekstraklasy, na temat których w maju 2015 roku pojawiło się ponad 2,5 tys. publikacji
Na zapleczu Ekstraklasy ponownie najlepsze okazało się Zagłębie Lubin. „Miedziowi” zdystansowali konkurencję i z dużą przewagą obronili pozycję lidera. Za plecami lubinian walka o pozycje była już jednak dużo bardziej zacięta. Drugą w zestawieniu Wisłę Płock od siódmej Olimpii Grudziądz dzieliło zaledwie ok. 100 publikacji prasowych i internetowych. Trzecie miejsce w majowej analizie firmy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przypadło Arce Gdynia. Trzy pierwsze lokaty poza podium zajęły kolejno: Widzew Łódź, Pogoń Siedlce i GKS Tychy.
Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31 maja 2015 – analitycy firmy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę ponad 952 tys. informacji.