Prawa do Ekstraklasy sprzedane
Ekstraklasa SA wraz z doradcą MP & Silva ogłosiły wyniki przetargu na sprzedaż praw mediowych do transmisji meczów na żywo w telewizji płatnej na najbliższe cztery sezony.
Sześć z ośmiu meczów każdej kolejki pojawi się w kanałach CANAL+, a dwa – w stacji Eurosport 2. Wartość czteroletniej umowy pozwala mówić o „kontrakcie wszech czasów”, jeśli chodzi o sprzedaż praw do transmisji meczów Ekstraklasy. Przynajmniej tak określają go władze ligi.
Przypomnijmy, że około 95 procent przychodów spółki Ekstraklasa S.A. ze sprzedaży praw mediowych i marketingowych zasila budżety akcjonariuszy spółki, czyli klubów Ekstraklasy i Polskiego Związku Piłki Nożnej.
– Jako zarząd Ekstraklasy S.A. podpisaliśmy umowę sprzedaży pakietów 1, 2 i 3, czyli umowę na sprzedaż praw do transmisji 100% meczów w kolejnych czterech sezonach. Poza prawami do transmisji 296 meczów w sezonie na żywo pakiety zawierają: realizację magazynów w konkretnych godzinach, powtórki meczów oraz transmisję meczów o tej samej porze w finałowych kolejkach w formule tzw. multiligi – powiedział Bogusław Biszof, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.
Wiadomo już także, że w sezonie 2015/16 dostęp do piątkowego i poniedziałkowego meczu Ekstraklasy będą miały 22 kraje objęte zasięgiem kanałów Eurosport.
Nowością w umowie z głównym nadawcą jest wymóg udostępnienia transmisji meczów poprzez Internet. Oznacza to, że wszyscy abonenci nc+ mający dostęp do kanałów CANAL+ w swoich pakietach, będą mieć możliwość legalnego oglądania meczów w komputerach i na urządzeniach przenośnych, takich jak smartfony i tablety na terenie Polski.
– Fakt, że tym razem kontrakt został podpisany na najdłuższy możliwy prawnie okres czterech lat wychodzi naprzeciw oczekiwaniom kibiców, a zarazem obecnych i przyszłych abonentów nc+ – zauważył Marcin Animucki, wiceprezes zarządu Ekstraklasy S.A.
– Nie zmieni się także firma produkująca sygnał telewizyjny. Produkcja telewizyjna ze stadionów Ekstraklasy będzie realizowana nadal przez spółkę będąca własnością Ekstraklasy S.A., czyli firmę Ekstraklasa Live Park. Możliwość produkcji telewizyjnej przez ligę to przedmiot zazdrości innych lig piłkarskich, bowiem tylko Holandia i Niemcy mają taką możliwość w Europie – dodał Animucki.
– Jesteśmy zadowoleni z wyników przetargu, to zachęcający etap w naszej współpracy z Ekstraklasą S.A. Osiągnęliśmy nasz główny cel polegający na zainteresowaniu Ekstraklasą rynku międzynarodowego, co wzmocniło pozycję ligi w trakcie całego procesu. Co najważniejsze, polski rynek telewizyjny się otworzył i ożywił, pokazując swój międzynarodowy potencjał – skomentował z kolei Marco Auletta, CEO MP & Silva.