29.10.2011 14:29

„Legenda Deyny” odnosi sukces

Kilka dni temu informowaliśmy o klipie „Legenda Deyny”, który powstał z inicjatywy Urzędu Miasta Starogard Gdański. Teraz czas na rozwinięcie tematu.

„Legenda Deyny” odnosi sukces

Wideoklip do utworu wykonanego przez zespół Jordan wraz z Pablopavo został zrealizowany przez Skywalker`a. Materiał został wyreżyserowany przez Suzan Giżyńską i Piotra Mateckiego. 
 
O projekcie opowiedział w kilku zdaniach Ludwik Szakiel, Naczelnik Wydziału Promocji i Współpracy Zagranicznej w Urzędzie Miasta Starogard Gdański: – Wideoklip „Legenda Deyny” jest w naszym zamyśle głównym elementem promującym tworzoną w Starogardzie – rodzinnym mieście Deyny –  ścieżkę edukacyjną pod tą samą nazwą. 
 
– Klip został opublikowany w internecie na YouTube w niedzielę 23 października i wywołał spore zamieszanie i ogromne zainteresowanie. Kilka faktów: ponad 78 tysięcy kliknięć na wspominanym portalu w ciągu niespełna tygodnia, lawina odsyłaczy i komentarzy w mediach internetowych, polaryzacja opinii, zmasowany atak przeciwników takiej formy promocji, pozytywne recenzje specjalistów od marketingu. A dodatkowo zaproszenie do programu Dzień Dobry TVN na wtorek 1 listopada – dodaje Szakiel.
 
A skąd wzięła się w ogóle idea takiej formy promocję tejże ścieżki edukacyjnej? – Pod koniec zeszłego roku opracowaliśmy jej koncepcję. Na pewnym etapie zaczęliśmy się zastanawiać, jak najlepiej zareklamować nasz produkt,  tak, aby dotarł do jak największej liczby odbiorców, niekoniecznie związanych z piłką, przede wszystkim młodych, poszukujących zarówno wzorców do naśladowania jak też ciekawych propozycji, żeby aktywnie spędzić czas wolny. Bardzo też istotne dla nas było zaadresowanie tego produktu do mieszkańców miasta w celu zbudowania, przywrócenia, wzmocnienia poczucia dumy z bycia mieszkańcem Starogardu – co jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu we wdrażaniu wszelkich projektów w mieście i co wynikało z analizy dokonanej w ramach strategii budowy marki (opracowanej w roku 2009 przez agencję GoodBrand) – opowiada przedstawiciel Urzędu Miasta.
 
– Przyjęto założenie – z uwagi na ograniczone środki w budżecie miasta – że nie będzie możliwości sponsorowanych emisji spotu w mediach. Spot miał być na tyle atrakcyjny, że media miały potraktować produkcję naszego klipu jako news. Założyliśmy też przede wszystkim rozpowszechnienie spotu w Internecie przez użytkowników portali społecznościowych oraz YouTube. Z uwagi na budżet postawiliśmy na małe agencje, które nie generują zbyt wysokich kosztów, dlatego też wybór padł na Skywalker – zakończył.
 
I szczerze mówiąc, naszym zdaniem, osiągnięto założone cele. O projekcie jest głośno. Zbiera wiele recenzji, różnych. Nam wypada życzyć powodzenia. Na pewno będziemy śledzić poczynania rodzimego miasta Kazimierza Deyny. 

TUTAJ można obejrzeć galerię zdjęć z planu klipu. A poniżej wideo:
 

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński