11.05.2015 13:43

W końcu sprzedano prawa

Ekstraklasa S.A. sfinalizowała sprzedaż pakietu praw cyfrowych. Innymi słowy, w końcu coś się ruszyło w tym aspekcie.

W końcu sprzedano prawa


Grupa Onet.pl i Ringier Axel Springer Polska nabyły pakiet praw w mediach cyfrowych, czyli możliwość pokazywania bramek i fragmentów spotkań piłkarskiej Ekstraklasy w internecie i na urządzeniach mobilnych w czterech kolejnych sezonach.

Ekstraklasa S.A. sprzedała zatem pierwszy z oferowanych na krajowym rynku pakietów. Proces zapoczątkowany został 17 listopada 2014 roku. Wcześniej, we wrześniu 2014 roku, doradcą spółki zarządzającej rozgrywkami przy sprzedaży praw mediowych została agencja MP & Silva. Umowa ma charakter kontraktu doradczego z minimalną sumą gwarantowaną. W ramach tej umowy, niezależnie od pakietów oferowanych na rynku krajowym, sprzedawane są również prawa międzynarodowe.

– Prace nad formułą sprzedaży praw mediowych do rozgrywek Ekstraklasy na okres od sezonu 2015/2016 do sezonu 2020/2021 rozpoczęliśmy jeszcze w 2013 roku – powiedział prezes zarządu Ekstraklasy S.A., Bogusław Biszof.

– W połowie ubiegłego roku podjęliśmy decyzję o wyborze partnera doradczego, agencji MP & Silva, i w czwartym kwartale 2014 roku rozpoczęliśmy proces rozmowami ze wszystkimi potencjalnymi partnerami. Nadchodzi więc czas finalnych wyborów i podpisywania umów. Na finalizację sprzedaży wszystkich praw mamy czas do połowy lipca, kiedy rozpocznie się sezon 2015/2016 Ekstraklasy. Kluby jednak już dziś są pewne, że przychody Ekstraklasy w kolejnym sezonie będą wyższe niż w obecnym i w ogóle będą rekordowe w historii. Oczywiście, kryterium sprzedaży poszczególnych pakietów są i będą nie tylko warunki finansowe, ale również wiarygodność partnera, oferowany zasięg, baza abonentów czy użytkowników i wiele innych – dodał.

– W ubiegłych 2-3 latach spędziliśmy bardzo dużo czasu spotykając się i rozmawiając z szefami innych lig zawodowych w Europie. Zdobyte know-how, co do konstrukcji procesu sprzedaży praw mediowych oraz efektu dla końcowego odbiorcy, czyli kibiców, teraz procentuje – uzupełnił wiceprezes Marcin Animucki.

Grupa Onet.pl i Ringier Axel Springer Polska również w obecnym sezonie dysponują prawami do pokazywania bramek i fragmentów spotkań Ekstraklasy. Za pośrednictwem serwisu Ekstraklasa.tv i aplikacji mobilnej Ekstraklasa.tv kilka minut po zakończeniu meczów internauci mogą oglądać bramki i najlepsze akcje z wszystkich ligowych meczów, śledzić tekstowe relacje na żywo oraz zapoznawać się z najświeższymi informacjami dotyczącymi rozgrywek Ekstraklasy.

Dziennikarze „Przeglądu Sportowego” oraz Onetu przygotowują również Magazyn Ekstraklasy nadawany na żywo w każdą niedzielę o godzinie 20.00, a także dedykowane materiały dotyczące rozgrywek.

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński