PLFA z nowym logo
Przed startem nowego sezonu Polskiej Ligi Futbolu Amerykańskiego zaprezentowano logotyp rozgrywek, którego autorem jest Dominik Pacholczyk.
– Nowe logo zostało zbudowane całkowicie od podstaw. Głównym celem było odświeżenie wizerunku PLFA oraz oddanie dynamicznego charakteru, jakim cechuje się futbol amerykański. Sygnet powstał poprzez eksplorację przestrzeni negatywowej i jest on połączeniem tarczy, symbolizującej siłę i dumę oraz piłki futbolowej, która oprócz bezpośredniego nawiązania do sportu, jest także ukłonem w stronę poprzedniego znaku graficznego. Dopełnienie stanowi współgrająca z sygnetem, prosta typografia, równoważąca całość – powiedział Dominik Pacholczyk.
– Jedyną inspiracją było poprzednie logo PLFA, a konkretnie piłka, która się w nim znajduje. Oczywiście, zanim przystąpiłem do szkiców koncepcyjnych, zapoznałem się z tym co mają do zaoferowania inne ligi pod kątem wizerunku, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Nic jednak nie przykuło mojej uwagi, więc postanowiłem bazować jedynie na poprzednim znaku, co wydaje się teraz najlepszą drogą, jaką mogłem obrać. Trudność polegała na tym, by znak oddawał charakter futbolu amerykańskiego w czytelny, ale nie dosłowny sposób. Według mnie, logo to wskazówka i powinno być ono w jakiś sposób niedopowiedziane a tym samym unikatowe. Myślę, że udało się tutaj osiągnąć ten cel – dodał laureat konkursu na logotyp, który ogłoszono w grudniu zeszłego roku.
Warto dodać, iż Pacholczyk miał okazję projektować m.in. dla takich marek jak HBO, Nestlé, Legia Warszawa czy Yves Rocher Polska.