10.02.2015 15:40

Gortat w kampanii Cartoon Network

Koszykarz Washington Wizards, Marcin Gortat, jest ambasadorem nowej kampanii Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”.

Gortat w kampanii Cartoon Network


Celem kampanii jest zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat dokuczania wśród dzieci. Dokuczanie jest najczęściej doświadczaną przez dzieci formą krzywdzenia – dotknęło ono 56 procent ankietowanych – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Cartoon Network przez Fundację A.R.T. Reagowanie na sytuacje, w których ktoś komuś dokucza, pozbycie się obaw przed mówieniem o swoich doświadczeniach, a także wzmacnianie postaw koleżeńskich może ograniczyć skalę problemu.

– Dołączyłem do kampanii Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”, ponieważ sam dobrze wiem, że dokuczanie i krzywdzenie to poważny problem, który dotyka dzieci. Z takim problemem nikt nie powinien zmagać się sam. Chcę pomóc Cartoon Network w zwiększeniu świadomości na ten temat, zmotywować dzieci do reagowania i sprzeciwiania się dokuczaniu – powiedział Gortat.

Akcja zostanie wsparta miesięczną ogólnopolską kampanią telewizyjną na antenie Cartoon Network oraz w wybranych kanałach platformy nc+ (Canal+ Sport, Ale kino+, Planete+, Domo+, Kuchnia+, nSport+). W promocji wykorzystane będą spoty z udziałem Marcina Gortata oraz krótkie filmy animowane przedstawiające problem dokuczania z różnych perspektyw – z punktu widzenia osoby, której ktoś dokucza, osoby dokuczającej oraz obserwatora.

Obok telewizji, drugim niezwykle ważnym filarem kampanii jest strona internetowa – cartoonnetwork.pl/BadzKumplem, na której dzieci dotknięte problemem zastraszania – pośrednio lub bezpośrednio, będą mogły uzyskać dostęp do fachowej wiedzy, porad, wskazówek oraz zapoznać się z materiałami filmowymi przygotowanymi na potrzeby akcji. W ramach kampanii "Bądź kumplem, nie dokuczaj" uruchomiono specjalną infolinię (88 555 22 22) oraz adres mailowy (kumpel@przeciwprzemocy.pl), pod którymi można znaleźć pomoc i wsparcie.

Jednym z elementów kampanii będzie konkurs dla dzieci, w którym główną nagrodą jest wyjazd zwycięzcy i jego najlepszego kumpla do Waszyngtonu na spotkanie z Marcinem Gortatem. Zadanie konkursowe polega na przedstawieniu w formie pracy plastycznej odpowiedzi na pytanie "Kim jest fajny kumpel?". Konkurs startuje 11 lutego, zgłoszenia oraz prace konkursowe można przesyłać przez stronę cartoonnetwork.pl/BadzKumplem do 7 marca 2015 r.

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński