20.11.2014 18:50

Lewandowscy na medialnym boisku

Anna i Robert Lewandowscy to jedna z najgorętszych par polskiego show-biznesu. Media szybko określiły ich mianem „polskich Beckhamów”.

Lewandowscy na medialnym boisku

Czy rzeczywiście dorównują popularnością zagranicznemu małżeństwu? O tym w najnowszym raporcie przygotowanym przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Analiza dotyczy publikacji na temat dwóch małżeństw: Anny i Roberta Lewandowskich oraz Victorii i Davida Beckhamów. Raport uwzględnia ponad 5 mln źródeł internetowych, w tym social media i obejmuje materiały opublikowane w okresie 1-31 października 2014 r.

Liczba publikacji na temat Lewandowskich od 1-31.10.2014 r.

Lewandowscy nie mają sobie równych – całkowicie zdeklasowali zagraniczną parę w polskich mediach. Na ich temat pojawiło się 8,8 tys. informacji, z kolei o Beckhamach – 701. Wartość ekwiwalentu dla Lewandowskich została wyceniona na 4,3 mln zł. 92 proc. wyniku stanowiły publikacje o Robercie. Dla Victorii i Davida AVE wyniosło 181 tys. zł.

Lewandowscy stali się fenomenem na skalę całego kraju. Robert cieszy się popularnością medialną od dawna – wszystko za sprawą osiągnięć zawodowych, jednak aktualnie coraz częściej tematem publikacji staje się jego żona Anna. W tym roku została ambasadorką marki Rexona, a wspólnie wzięli udział w kampanii reklamowej T-Mobile. Największa popularność Anny przypadła na 22 października w związku z premierą jej książki „Żyj zdrowo i aktywnie z Anną Lewandowską”. Kolejny wzrost liczby publikacji dotyczył zdobycia przez nią brązowego medalu na mistrzostwach świata w karate w Genewie.

Raport zdominowały materiały na temat samego Lewandowskiego – 7,8 tys. Znaczna część z nich dotyczyła składu drużyn w poszczególnych meczach oraz informacji o sukcesach gracza. Ponad 800 doniesień medialnych należało do jego żony.

O Robercie najczęściej pojawiały się informacje na portalach – stanowiły prawie 65 proc. przekazu. Najwięcej publikacji odnotowano na stronach Gwizdek24.se.pl, Eurosport.onet.pl oraz Sport.pl. Dużo wpisów na temat polskiego piłkarza pojawiło się w social media. Z kolei o Annie pisano przede wszystkim w mediach społecznościowych. Dominował Facebook – 377 postów i komentarzy oraz Twitter – 108.

Liczba publikacji na temat Beckhamów od 1-31.10.2014 r.

Mniejszą różnicę w popularności medialnej można dostrzec w przypadku Victorii i Davida Beckhamów. Na temat Davida dziennikarze napisali 366 informacji, o 54 więcej niż o jego małżonce. Materiały z reguły publikowano w social media – na Facebooku i Twitterze oraz na portalu Afterparty.pl. Z kolei Victoria pojawiała się głównie na Facebooku.

Medialna popularność Roberta Lewandowskiego wynikała przede wszystkim z jego sukcesów na boisku. Największa liczba publikacji przypadła na 11 października i dotyczyła zwycięstwa naszej drużyny w meczu Polska-Niemcy. Pierwsza wygrana z tym zespołem sprawiła, że na temat kluczowego przedstawiciela polskiej reprezentacji w tym dniu pojawiło się ponad 5 tys. materiałów. Kolejny dynamiczny skok medialny odnosił się do zremisowanego meczu ze Szkocją. Na koniec miesiąca wzrost liczby publikacji dotyczył głównie bramek, które Lewandowski strzelił w meczach z AS Roma i Borussią Dortmund.

W przypadku Davida Beckhama informacje publikowane były głównie w kontekście akcji charytatywnych – piłkarz został ambasadorem najnowszej kampanii UNICEF, która ma pokazać, jak się chronić przed wirusem ebola oraz spotkał się z chłopcem chorym na raka. Beckham pojawiał się także w materiałach na temat kampanii reklamowych.

Liczba publikacji na temat Roberta Lewandowskiego i Davida Beckhama na przestrzeni października 2014 r.

Najczęściej na temat piłkarzy i ich żon pisały media ogólnopolskie. Informacje na temat polskiej pary zawarte w źródłach regionalnych stanowiły tylko 17 proc. przekazu. W przypadku Beckhamów – 2 proc.

RAPORT

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński