03.11.2014 16:27

Kolejny medialny sukces Legii

Legia Warszawa po raz piąty z rzędu zdominowała ranking najbardziej medialnych klubów T-Mobile Ekstraklasy.

Kolejny medialny sukces Legii


Tym razem to wyniki sportowe, a nie temat wykluczenia z Ligi Mistrzów dał „Wojskowym” przewagę nad rywalami. Była ona jednak zdecydowanie mniejsza niż przed miesiącem – wynika z badania „Polska Piłka” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

We wrześniu na temat mistrzów Polski ukazało się nieco ponad 4 tys. publikacji. To wysoki wynik, choć znacznie niższy w porównaniu do sierpnia, gdy było to rekordowe 5,4 tys. tekstów w prasie i internecie. Wówczas duża część z nich odnosiła się do dyskwalifikacji warszawian z rozgrywek Ligi Mistrzów. Wrzesień był dla Legii miesiącem ligowych szlagierów, a także początkiem rywalizacji w fazie grupowej Ligi Europy.


Wykres 1. Liczba publikacji prasowych i internetowych na temat dziesięciu najbardziej medialnych klubów T-Mobile Ekstraklasy

Duże zainteresowanie dziennikarzy wzbudziło wygrane spotkanie inauguracyjne z belgijskim Lokeren. Legia miała też bardzo trudnych rywali w Ekstraklasie, gdzie pokonała najpierw Śląsk Wrocław, później Wisłę Kraków, a na koniec zremisowała z Lechem Poznań.

Trzej ligowi rywale to właśnie kluby, które znalazły się tuż za Legią w klasyfikacji medialności. Drugie miejsce zajął Lech Poznań (3,3 tys. publikacji), trzecie Wisła Kraków (3,3 tys.), natomiast na czwartej lokacie uplasował się Śląsk Wrocław (3,2 tys.). Również na zainteresowanie tymi klubami wpłynęła rywalizacja z liderem tabeli.

Dalsze pozycje – z dużą stratą – zajęły Cracovia (2,6 tys.) i Górnik Zabrze (2,4 tys.). Poważny spadek odnotował Ruch Chorzów, który przed miesiącem zmieścił się na podium. Tym razem sklasyfikowany został na siódmej lokacie.

Najwyższy ekwiwalent reklamowy publikacji uzyskała Legia Warszawa. Wyniósł on przeszło 26 mln zł. Wskaźnik AVE dla drugiego pod tym względem Lecha Poznań wyniósł niecałe 18 mln zł. Trzecia była Wisła Kraków – 17 mln zł. Co ciekawe, najczęściej na pierwszych stronach tytułów prasowych pojawiał się Śląsk Wrocław. We wrześniu ukazało się 45 tego typu publikacji. Legia miała ich 32 i znalazła się na miejscu szóstym. 36,4 proc. tekstów prasowych opublikowanych zostało w tytułach o zasięgu ogólnopolskim. Największy spośród klubów polskiej Ekstraklasy odsetek takich materiałów należał do Ruchu Chorzów – 36,9 proc.

Legia tradycyjnie zdominowała także zestawienie dotyczące wpisów w social media. W ciągu poddanego analizie miesiąca ukazało się na jej temat przeszło 45 tys. publicznych postów w języku polskim na Facebooku, Twitterze i YouTube. Drugi w klasyfikacji Lech nie osiągnął nawet jednej trzeciej z tej liczby. Trzecie miejsce zajął Zawisza Bydgoszcz, a czwarte Śląsk Wrocław.

W I lidze najbardziej medialnym klubem pozostało Zagłębie Lubin przed Widzewem Łódź i Arką Gdynia.

Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 30 września 2014 – analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 812 tys. informacji.

Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński