W minionym sezonie do podziału na szesnaście klubów było ponad 120 milionów złotych. Taka kwota była możliwa do osiągnięcia dzięki korzystnemu aneksowi do umowy z nc+. Oraz wskutek niezłego kontraktu z T-Mobile, sponsorem tytularnym rozgrywek.
Zmieniły się także reguły podziału „tortu”. Jak informuje „Przegląd Sportowy”, „dawniej obowiązywała prosta zasada 50 + 25 + 25, z której wynikało, że połowa globalnej kwoty jest dzielona po równo, a dwie ćwiartki w zależności od liczby meczów pokazywanych w najlepszym czasie antenowym i miejsca w tabeli na koniec sezonu. Tym razem kwota do równego podziału jest nieco wyższa kosztem przede wszystkim wyceny meczów pokazywanych w tak zwanym prime time i wynosi 4 miliony złotych. Swoją cenę miało każde miejsce w tabeli – pierwsza lokata to 3 miliony złotych, ostatnia – 175 tysięcy złotych”.
Jak już informowaliśmy, dla medalistów Ekstraklasa SA przyznała dodatkowe bonusy (1. – 2,5 miliona złotych, 2. – 1,55 miliona, 3. – 950 tysięcy – przyp.). Co ciekawe, rekompensatę otrzymał Śląsk Wrocław (700 tysięcy), którego mecze zbyt rzadko pojawiały się w prime time.
Kto ile zarobił:
(1) Legia Warszawa (37) x 77 tys = 2 mln 849 tys + 3 mln + 4 mln = 9 mln 849 tys + 2,5 mln* = 12 mln 349 tys
(2) Lech Poznań (36) x 77 tys = 2 mln 772 tys + 2,8 mln + 4 mln = 9 mln 572 tys + 1 mln 550 tys = 11 mln 122 (3) tys
(3) Ruch Chorzów (18) x 77 tys = 1mln 386 tys + 2,6 mln + 4 mln = 7 mln 986 tys + 950 tys = 8 mln 936 tys
(4) Lechia Gdańsk (22) x 77 tys = 1 mln 694 tys + 2,4 mln + 4 mln = 8 mln 094 tys
(5) Wisła Kraków (32) x 77 tys = 2 mln 464 tys + 2,2 mln + 4 mln = 8 mln 664 tys
(6) Górnik Zabrze (28) x77 tys = 2 mln 156 tys + 2 mln + 4 mln = 8 mln 156 tys
(7) Pogoń Szczecin (22) x 77 tys = 1 mln 694 tys + 1,8 mln + 4 mln = 7 mln 494 tys
(8) Zawisza Bydgoszcz (15) x 77 tys = 1 mln 155 tys + 1,6 mln + 4 mln = 6 mln 755 tys
(9) Śląsk Wrocław (11) x 77 tys = 847 tys + 1mln 150 tys + 4 mln = 5 mln 997 tys + 250 tys** + 700 tys ***= 6 mln 947 tys***
(10) Podbeskidzie Bieslko Biała (16) x 77 tys = 1 mln 232 tys + 950 tys + 4 mln = 6 mln 182 tys + 250 tys = 6 mln 432 tys
(11) Jagiellonia Białystok (15) x 77 tys = 1 mln 155 tys + 750 tys + 4 mln = 5 mln 905 tys + 250 tys = 6 mln 155 tys
(12) Piast Gliwice (16) x 77 tys = 1 mln 232 tys + 580 tys + 4 mln = 5 mln 812 tys + 250 tys = 6 mln 062 tys
(13) Korona Kielce (12) x 77 tys = 924 tys + 420 tys + 4 mln = 5 mln 344 tys + 250 tys = 5 mln 594 tys
(14) Cracovia (13) x 77 tys = 1 mln 001 tys + 250 tys + 4 mln = 5 mln 251 tys + 250 tys = 5 mln 501 tys
(15) Widzew Łódź (7) x 77 tys = 539 tys + 190 tys + 4 mln = 4 mln 729 tys + 250 tys = 4 mln 979 tys
(16) Zagłębie Lubin (12) x 77 tys = 924 tys + 175 tys = 5 mln 099 tys + 250 tys = 5 mln 349 tys
kolejno: miejsce w tabeli, klub, liczba meczów w prime time, kwota za jeden mecz w prime time, łączna kwota za prime time, kwota za miejsce w tabeli, kwota z równego podziału, łączna kwota dla klubu.
* trzy najlepsze kluby dostały premię specjalną
** kluby z miejsc 9-16. dostały rekompensatę po 250 tys złotych
***Śląskowi dostał odatkowo 700 tys złotych jako rekompensatę za mniejszą liczbę meczów w prime time
Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.