20.04.2014 10:22

Coraz chętniej oglądamy kolarstwo

Kibice w Polsce coraz częściej siadają przed telewizorem i oglądają transmisje z imprez kolarskich. Świadczą o tym wyniki oglądalności klasyka Paryż – Roubaix.

Jednodniowa impreza, która odbywała się w zeszłą niedzielę była transmitowana przez 3,5 godziny. Oglądało ją średnio 176 tysięcy widzów. Są to dane nadawcy za Nielsen Audience Measurement. 
 
W kluczowych chwilach relacji na Eurosport przełączyło się aż 360 tysięcy kibiców. Ten wynik jest lepszy aż o 15 procent względem zeszłorocznego wyniku.
 
– Choć wyniki oglądalności kolarstwa nie robią, na pierwszy rzut oka, takiego wrażenia jak np. skoków narciarskich, to jednak wyraźnie obserwujemy rosnące zainteresowanie tą dyscypliną w Polsce. Zeszłoroczna, rekordowa oglądalność Tour de France, Vuelty oraz tegorocznego Wyścigu Dookoła Kraju Basków, powiązana oczywiście ze świetnymi wynikami polskich sportowców, pozwala przypuszczać, iż tegoroczny sezon może być najlepszy w historii kolarskich transmisji w naszym kanale – przyznaje dla Media2, Krzysztof Świergiel, dyrektor zarządzający Eurosport Polska.
 
– Polscy kolarze już od dawna nie mieli tak silnej pozycji w zawodowym peletonie. Michał Kwiatkowski powszechnie uważany jest za jeden z największych talentów światowego kolarstwa, który ma poprowadzić do sukcesów swój zespół Omega Pharma Quick-Step. Rafał Majka coraz częściej dostaje szansę bycia liderem w drużynie Tinkoff-Saxo, której na co dzień przewodzi największy kolarz ostatnich lat, Alberto Contador. Z wielką niecierpliwością czekamy zarówno na najbliższe ardeńskie klasyki jak i na wielkie toury: Giro d’Italia, Tour de France oraz Vueltę, licząc na to, że polscy kolarze dadzą nam w tym roku jeszcze więcej powodów do radości – dodał z kolei Radosław Jaworski, dyrektor działu komunikacji stacji.
Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński