15.07.2014 07:42

Dobry wynik TVP

Telewizja Polska może być zadowolona z oglądalności finału mistrzostw świata w Brazylii, w którym zmierzyły się drużyny narodowe Niemiec i Argentyny.


Mecz transmitowany 13 lipca, w szczytowym momencie przyciągnął przed ekrany telewizorów TVP1 aż 11 milionów 322 tysiące widzów w grupie 4+, średnio – 10 milionów 56 tysięcy osób, zaś udziały wyniosły 63,43 procent. Dzięki temu Jedynka była absolutnym liderem wśród stacji telewizyjnych: jej niedzielne udziały wyniosły aż 26,7 procent. Były to najwyższe udziały od 1 lipca 2012, finału Euro.
 
Równoległą transmisję na antenie TVP Sport oglądało ponad 438 tysięcy osób (w szczycie – 553 tysiące) przy udziałach 2,77 procent. Oznacza to, że finał mundialu w szczytowym momencie w TVP1 i TVP Sport oglądało na żywo prawie 12 milionów widzów telewizji publicznej.
 
Mecz cieszył się też rekordowym zainteresowaniem internautów: na stronie SPORT.TVP.PL miał aż 450 tysięcy odtworzeń wideo przy liczbie blisko 200 tysięcy unikalnych użytkowników oglądających ją na portalu oraz urządzeniach mobilnych. Jest to najwyższy wynik w historii emisji na żywo w polskim Internecie! 
 
W sumie mundialowe materiały wideo w serwisie internetowym TVP były w czasie turnieju odtwarzane ponad 16 milionów razy, a stronę w tym czasie odwiedziło ponad 6 milionów internautów.
 
Z dużym zainteresowaniem spotkał się też sobotni mecz o trzecie miejsce Brazylia – Holandia w TVP2. W szczytowym momencie śledziło go 6 milionów 866 tysięcy widzów, średnio – 5 milionów 661 tysięcy, przy udziałach 47,33 procent (TVP2 była też liderem całej soboty: jej średnie dzienne udziały wyniosły 16,1 procent). Pokazywany w TVP Sport „mały finał” przyciągnął 304 tysięcy widzów (w szczycie 400 tysięcy) przy udziałach 2,53 procent.
Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński