Drużyna rozgrywająca swoje mecze na stadionie Santiago Bernabeu uzyskała 24,6% odpowiedzi ankietowanych, którzy wyrazili wcześniej swoje zainteresowanie piłką nożną.
Co ciekawe trzy kluby, które zostały sklasyfikowane na pierwszych miejscach w ostatnich miesiącach odwiedziły bądź odwiedzą Polskę w ramach meczów towarzyskich. FC Barcelona zmierzyła się z Lechią Gdańsk w ubiegłorocznym Super Meczu, Borussia Dortmund w ostatnią środę rozegrała mecz towarzyski ze Śląskiem Wrocław. Real Madryt natomiast zagra w Super Meczu 2014, razem z drużyną Fiorentiny.
Wyraźnie zaznacza się dominacja dwóch wielkich marek z ligi hiszpańskiej, Realu Madryt i FC Barcelony, które wymienione zostały jako ulubione zagraniczne kluby przez odpowiednio 24,6% i 20,9% kibiców piłkarskich. Wyniki te odzwierciedlają globalną popularność obu klubów, której towarzyszy ogromne zainteresowanie mediów w Polsce, przewyższające ligę hiszpańską jako taką. W naturalny sposób przejawia się to dużą oglądalnością transmisji telewizyjnych meczów Realu i Barcelony, czytelnictwem newsów w prasie i internetowych serwisach sportowych, co w konsekwencji zdecydowanie zwiększa szansę kontaktu polskiego kibica z tymi klubami.
Trzecie miejsce w rankingu najbardziej lubianych zagranicznych klubów piłkarskich zajmuje Borussia Dortmund, wymieniona przez 16,3% respondentów zainteresowanych piłką nożną. W odróżnieniu od wcześniej wymienionych zespołów, duża popularność niemieckiego jest specyficzna dla naszego kraju, a wynika oczywiście z powszechnego kojarzenia go z trzema czołowymi polskimi zawodnikami, Robertem Lewandowskim, Jakubem Błaszczykowskim i Łukaszem Piszczkiem. W obecnej chwili trudno przewidzieć, w jaki sposób na popularności klubu z Dortmundu odbije się przejście Lewandowskiego do Bayernu Monachium lub ewentualny transfer innego z Polaków.
Na czwartym miejscu znalazł się Bayern Monachium (6,3%, choć w nadchodzących miesiącach można spodziewać się wzrostu w związku z transferem Lewandowskiego). Na dalszych miejscach, z wyraźnie niższymi wynikami, poniżej 10%, plasują się angielskie zespoły o globalnej marce – Arsenal, Manchester United, Chelsea i Liverpool – a także Atletico Madryt, będące niewątpliwie objawieniem ostatniego sezonu.
Aby bardziej szczegółowo przeanalizować, w jaki sposób objawia się kibicowanie zespołom piłkarskim, w ramach badania zadano również pytania dotyczące posiadania różnego rodzaju pamiątek i gadżetów związanych z klubami oraz wydatków na zakup tego rodzaju przedmiotów.
Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.