18.01.2014 07:09

Nowy lider

Legia Warszawa straciła utrzymywane przez osiem miesięcy prowadzenie w klasyfikacji najbardziej medialnych klubów T-Mobile Ekstraklasy.

Nowy lider

Jej miejsce niespodziewanie zajął Górnik Zabrze.

Prócz Górnika, Legię wyprzedziły także Cracovia i Lech Poznań. Na temat lidera zestawienia ukazało się 2,5 tys. publikacji. Druga Cracovia osiągnęła ponad 2,4 tys., a trzeci Lech – niecałe 2,4 tys. materiałów. Legia tym razem uzyskała 2,3 tys. publikacji – w porównaniu do 2,7 tys. w poprzednim zestawieniu. Wyniki medialne osiągnięte przez kluby w listopadzie 2013 dotyczą występowania w prasie i wybranych portalach internetowych.

Sukces medialny Górnika Zabrze wynika zarówno z dobrej postawy drużyny w rundzie jesiennej, jak i z październikowej zmiany trenera, której echa wyraźne były jeszcze w listopadzie. Powołanie Adama Nawałki na selekcjonera reprezentacji Polski wygenerowało wiele publikacji, w których wymieniana była nazwa Górnika. Jednak wniosek, że jest to jedyny powód, byłby nieuprawniony. Status jednego z faworytów do mistrzowskiego tytułu, z dużą siłą przyciągał uwagę dziennikarzy i sprawił, że częściej o nim pisali.
 
W social media w dalszym ciągu palmę pierwszeństwa dzierży Legia i to ze zdecydowaną przewagą nad resztą stawki. W ciągu miesiąca na Facebooku, Twitterze i YouTube pojawiło się 22,2 tys. publicznych postów dotyczących Legii. W tym samym czasie o Lechu było ich niemal o połowę mniej (11,4 tys.), a zaznaczyć należy, że „niebiesko-biali” znaleźli się w tej klasyfikacji na miejscu drugim. Trzecią pozycję zajął – uwaga! – Zawisza Bydgoszcz (10,6 tys.), który wyprzedził Widzew Łódź i Cracovię. Najrzadziej obecne w social media były Pogoń Szczecin i Podbeskidzie Bielsko-Biała. Zabrzanie znaleźli się na ósmym miejscu.

W I lidze w dalszym ciągu prowadzi Arka Gdynia, która w końcówce rundy miała znaczącą przewagę nad drugą Miedzią Legnica i trzecim Dolcanem Ząbki. Warto zwrócić uwagę, że pierwszych pozycji pod względem medialności nie zajmują zespoły grające pierwsze skrzypce w rozgrywkach. Lider tabeli – Górnik Łęczna – znalazł się dopiero na piątej pozycji, natomiast wicelider – GKS Bełchatów – był czwarty.
 
Wśród polskich piłkarzy grających w czołowych ligach europejskich* najbardziej medialny był Robert Lewandowski. Pisało się o nim w polskich mediach ponad dwukrotnie częściej w porównaniu z drugim Jakubem Błaszczykowskim. Trzecia lokata należy do bramkarza Arsenalu – Wojciecha Szczęsnego.
 
Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej, wybranych portali internetowych oraz mediów społecznościowych. W listopadzie 2013 przeanalizowano 16,2 tys. publikacji z mediów tradycyjnych oraz 69 tys. postów z social media. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 30 listopada 2013 – analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę 645 tys. informacji z mediów tradycyjnych.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing