Z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że w okresie mundialu, polskie kluby zeszły na zdecydowanie dalszy plan.
Sportowym tematem numer jeden były przez cały miesiąc mistrzostwa świata. Zwiększony wolumen informacji o polskich klubach zanotowano na samym początku czerwca. Były to teksty związane z podsumowaniem sezonu, przewidywania transferowe a także doniesienia na temat ostatniej ligowej kolejki. Później większe zainteresowanie dziennikarzy można dostrzec jedynie pod koniec miesiąca, gdy kluby rozpoczynały przygotowania do nowego sezonu, a niektóre czekały na start w eliminacjach do rozgrywek europejskich.
Dobrą passę w rankingu najbardziej medialnych klubów raportu „Polska Piłka” podtrzymuje Legia Warszawa. „Wojskowi” zachowali pierwszą pozycję, pomimo bardzo dużego spadku liczby publikacji. Co więcej, uzyskali poważną przewagę nad wszystkimi rywalami. Relatywnie duża liczba doniesień o Legii wiązała się z czekającą ją walką o udział w Lidze Mistrzów. Łącznie na temat klubu z Łazienkowskiej ukazało się 2,2 tys. materiałów w prasie i internecie. Drugie miejsce – podobnie jak przed miesiącem – zajął Lech, o którym napisano 1,9 tys. tekstów. Na trzecią pozycję awansowała krakowska Wisła (1,8 tys.), wyprzedzając Górnika. Przed miesiącem to właśnie zabrzanie uplasowali się na najniższym stopniu podium. Tym razem 1,6 tys. publikacji nie wystarczyło, by się tam znaleźć.
Wykres 1. Liczba publikacji prasowych i internetowych na temat klubów T-Mobile Ekstraklasy
Na dalszych pozycjach pojawiły się Śląsk Wrocław, Cracovia i Lechia Gdańsk. Dopiero ósmą pozycję zajął Ruch Chorzów, który jeszcze niedawno znajdował się znacznie bliżej czołówki.
Przypomnijmy, że dokładnie rok temu układ medialnych sił był podobny. Na dwóch pierwszych pozycjach mieliśmy wówczas Legię przed Lechem. Trzecią z kolei dzierżył Śląsk Wrocław, który teraz plasuje się nieco niżej. Z kryzysu zdaje się wychodzić natomiast „Biała Gwiazda”.
Na zapleczu Ekstraklasy pierwsza pozycja przypadła także Wiśle, ale tej z Płocka. Podium uzupełniła niewielka Termalica i Stomil Olsztyn. Najwięcej o polskiej piłce nożnej pisze się nieustannie w Małopolsce. Na wicelidera wyrosło województwo zachodniopomorskie. Białymi plamami na futbolowej mapie pozostaje lubuskie i opolskie.
Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 30 czerwca 2014 – analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 743 tys. informacji.
Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.