Hashtagi #LetFootballWin i #NiechWygraFutbol zalały polskiego Facebooka i Twittera, ale nie tylko. Przeniknęły także do mediów tradycyjnych – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Skala protestu w mediach społecznościowych mocno zainteresowała dziennikarzy.
W ciągu dwóch dni, od wtorku, w mediach tradycyjnych pojawiło się 48 publikacji mówiących o hashtagu #LetFootballWin i 42 dotyczące #NiechWygraFutbol. Akcja doczekała się też wielu memów, z których najciekawsze redakcje pokazywały na łamach swoich serwisów internetowych.
Wykres 1. Liczba publikacji w mediach tradycyjnych dotyczących akcji #LetFootballWin
Nie wszyscy zgadzali się z rozpaczliwą argumentacją klubu. Dziennikarze zwracali uwagę, że część internautów kpi z akcji. Nie zmienia to jednak faktu, że całemu przedsięwzięciu bardzo pomogli słynni piłkarze, dołączając do sprzeciwu wobec UEFA – m.in. Deco, Robert Lewandowski, czy Jorge Costa.
To kolejny hashtag, który w ostatnim czasie zrobił karierę także poza Twitterem, czy Facebookiem. Świadczy to o coraz większym wpływie, jaki zyskują treści z portali społecznościowych na media tradycyjne. Przypomnijmy, że poprzednia akcja dotyczyła embarga na polskie warzywa i owoce wprowadzonego przez Rosję. Hashtag #JedzJabłka zyskał jeszcze większy rozgłos poza sferą społecznościową. Opisano go w 68 tekstach, z czego aż 11 stanowiły publikacje prasowe.
Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.