27.08.2014 11:29

Jak Polacy interesują się siatkówką?

Według badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia, co trzeci Polak deklarujący zainteresowanie sportem, interesuje się siatkówką.


Ustępuje ona jedynie piłce nożnej oraz skokom narciarskim. Od lat zainteresowanie jest na podobnym poziomie i wynosi ponad 30 procent. 
 
– Siatkarze w porównaniu z przedstawicielami innych dyscyplin sportowych – szczególnie z piłkarzami – są znacznie mniej rozpoznawalni. Wynika to w dużej mierze z faktu, że na popularność i rozpoznawalność sportowca wpływ mają nie tylko jego osiągnięcia sportowe, lecz również pozasportowa aktywność medialna. Siatkarze rzadko są celebrytami, dlatego, mimo, że siatkówka jest w Polsce popularna, to najbardziej znany siatkarz – Bartosz Kurek – w zestawieniu wszystkich sportowców znajduje się dopiero na 20-tym miejscu – tłumaczy dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia. 
 
Najbardziej rozpoznawalnymi sponsorami reprezentacji siatkówki mężczyzn są Plus (13,5%), Żywiec (1,5%), Orlen (1,1%). 
Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński