Tym razem uzyskała znaczącą przewagę przy dużej liczbie publikacji – w przeciwieństwie do czerwca, gdy trwała przerwa międzysezonowa i o klubach pisało się niewiele. Z raportu „Polska Piłka” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że na kolejnych miejscach znalazły się Lech Poznań oraz Górnik Zabrze.
Na temat Legii Warszawa opublikowano w lipcu aż 3,7 tys. materiałów. To o około 43 proc. więcej niż w czerwcu. Aż 1,7 tys. tekstów pochodziło z prasy, natomiast pozostałe z wybranych, najważniejszych portali internetowych. Drugie miejsce zachował Lech, ale na temat niebiesko-białych ukazało się 3,1 tys. tekstów. Podium zamknął Górnik Zabrze (2,8 tys.), który zastąpił na tej pozycji Wisłę Kraków. Lech wyprzedził Legię pod względem publikacji na pierwszych stronach. W badanym miesiącu było ich 75, w kontekście 73 Legii.
Wykres 1. Liczba publikacji prasowych i internetowych na temat dziesięciu najbardziej medialnych klubów T-Mobile Ekstraklasy
„Biała Gwiazda” odnotowała poważną obniżkę pozycji w klasyfikacji „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. W lipcu uplasowała się na szóstej lokacie. Pomimo tego utrzymała trzecie miejsce pod względem wysokości ekwiwalentu reklamowego (za Legią i Lechem). Spadek zainteresowania dotknął także drugi z krakowskich klubów. Cracovia wylądowała dopiero na dziewiątej pozycji – przed Pogonią Szczecin, ale za Zawiszą Bydgoszcz.
W zestawieniu po raz pierwszy pod uwagę wzięto tegorocznych ligowych beniaminków. GKS Bełchatów odnotował 1251 publikacji, a Górnik Łęczna – 1408. Drużyny zajęły odpowiednio 16. i 15. miejsce wśród klubów Ekstraklasy.
Spośród materiałów prasowych przeanalizowanych na potrzeby badania 35 proc. ukazało się w tytułach ogólnopolskich. Za 65 proc. takich publikacji odpowiadają media regionalne. Najniższy udział publikacji ogólnopolskich w prasie miały Górnik Łęczna (30,4 proc.), Wisła Kraków (31,1 proc.) i Korona Kielce (31,5 proc.). Najwięcej takich informacji zanotowano w przypadku Legii Warszawa (39,5 proc.), Piasta Gliwice (39,4 proc.) i Lecha Poznań (37,6 proc.).
O szesnastej w klasyfikacji drużynie z Bełchatowa pojawiło się więcej materiałów niż o najbardziej medialnym klubie I ligi. W lipcu okazało się nią Zagłębie Lubin, które wyprzedziło Widzew Łódź i Arkę Gdynia.
Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31 lipca 2014 – analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 774 tys. informacji.
Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.