04.09.2014 17:46

MP & Silva z Ekstraklasą SA

Potwierdziły się doniesienia medialne i międzynarodowa agencja MP & Silva będzie doradcą Ekstraklasy SA w zakresie sprzedaży praw mediowych.

MP & Silva z Ekstraklasą SA

Współpraca dotyczy tak rynku krajowego, jak i międzynarodowego. Kontrakt parafowano na sześć lat i dotyczy sprzedaży praw od sezonu 2015/16. Obecnie sto procent praw posiada platforma nc+.
 
– Już od kilkunastu miesięcy usilnie pracowaliśmy nad wytworzeniem najbardziej korzystnego dla klubów modelu dystrybucji praw mediowych na kolejne sezony. Efektem tych prac jest nawiązanie współpracy z renomowaną agencją MP & Silva. Jednak to dopiero początek drogi do finalnej sprzedaży praw do pokazywania Ekstraklasy w sezonie 2015/16 i kolejnych. W kolejnych tygodniach z pomocą agencji wejdziemy w fazę bezpośrednich rozmów z nadawcami – zapowiedział Bogusław Biszof, prezes zarządu Ekstraklasy SA.
 
Współpraca Ekstraklasy i MP & Silva dotyczy wszystkich scentralizowanych przez spółkę praw mediowych, czyli praw telewizyjnych, mobilnych i internetowych.
 
– Rozważaliśmy równolegle kilka opcji sprzedaży praw. Ostatecznie zarekomendowaliśmy klubom podpisanie kontraktu doradczego z sumą gwarantowaną, która w każdym roku obowiązywania umowy da klubom znacząco wyższe środki niż do tej pory. Jeśli w toku negocjacji agencji uda się uzyskać wyższe kwoty niż suma gwarantowana, ewentualna nadwyżka będzie proporcjonalnie podzielona pomiędzy Ekstraklasę a doradcę – wyjaśnił Biszof.
 
– Czujemy się zaszczyceni możliwością współpracy z Ekstraklasą. Polska liga ma bardzo znaczącą bazę kibiców i jest mocno zakorzeniona w świadomości Polaków. Będziemy z pewnością pracować nad rozszerzeniem tej bazy zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym. Oczekujemy z niecierpliwością na rozpoczęcie współpracy z Ekstraklasą – dodał Roberto Dalmiglio, dyrektor handlowy MP & Silva.
Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński