„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzał się, ile publikacji pojawia się rocznie o gwiazdach najbardziej wartościowych dla reklamodawców.
Według ekspertów opiniotwórczego miesięcznika „Forbes”, wśród liderów znajduje się pięciu sportowców i czterech aktorów. Pierwszą dziesiątkę uzupełnia Jerzy Owsiak. Wartość polskich gwiazd z roku na rok rośnie. Jak bardzo medialną twarz należy posiadać, żeby znaleźć się w tym wyjątkowym gronie?
Nie jest to proste, ponieważ roczna liczba publikacji o czołowych postaciach w krajowym show-businessie sięga dziesiątek tysięcy. Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przebadali okres od 1 lipca 2013 do 30 czerwca 2014. Na podstawie wyników monitoringu internetu, prasy, radia i telewizji powstał raport dotyczący dziesiątki najcenniejszych polskich gwiazd.
Pomimo, że według opracowania „Forbesa” niedoścignionym skarbem pozostaje Robert Lewandowski, o dziwo, nie on pojawiał się w mediach najczęściej. Wyprzedził go Kamil Stoch za sprawą wyjątkowo udanego występu na Igrzyskach Olimpijskich w Soczi. Na jego temat ukazało się aż 53 tys. publikacji, w porównaniu do 46 tys. Roberta Lewandowskiego.
Wykres 1. Liczba informacji na temat dziesięciu najbardziej wartościowych polskich gwiazd show-businessu w podziale na rodzaj medium
Liczby te są bardzo efektowne, choć jeszcze większe wrażenie robi lutowa suma materiałów dotyczących Stocha – aż 24 tys., czyli 45 proc. rocznego przekazu na jego temat. Trzecie miejsce zajęła jedyna kobieta w klasyfikacji – Agnieszka Radwańska (40 tys. informacji) i właśnie pierwsza trójka znacząco wyróżnia się na tle pozostałych nazwisk.
Warto zauważyć, że polskie media zdecydowanie częściej pisały o sportowcach niż aktorach. W prezentowanym zestawieniu piątka sportowców zajęła pięć pierwszych miejsc. Na pozycji szóstej uplasował się z kolei Jerzy Owsiak (15 tys.), który zdystansował czwórkę pozostałych aktorów – Roberta Więckiewicza, Marcina Dorocińskiego, Janusza Gajosa i Marka Kondrata.
Owsiak w mediach najczęściej występował oczywiście w styczniu – miesiącu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i to wówczas znalazł się na drugiej pozycji spośród wszystkich poddanych badaniu. Minimalnie wyprzedził go jedynie – odnoszący w tym czasie sukcesy w Pucharze Świata – Stoch.
Wykres 2. Porównanie występowania publikacji w czasie na temat Roberta Lewandowskiego (z lewej) i Kamila Stocha (z prawej)
W styczniu 2014 wyróżniała się także Agnieszka Radwańska. Zainteresowanie mediów przyciągnął jej znakomity występ w Australian Open, gdzie dotarła do półfinału i awansowała na 3. miejsce rankingu WTA. Najbardziej medialna z kolei była w lipcu 2013, kiedy to dotarła do półfinału Wimbledonu.
Co ciekawe, Lewandowski wyprzedziłby Stocha, gdyby wziąć pod uwagę jedynie media ogólnopolskie. Publikacje w regionalnych środkach masowego przekazu pozwoliły jednak następcy Adama Małysza znaleźć się na miejscu pierwszym. To właśnie z tego powodu napastnik Bayernu Monachium uzyskał wyższy ekwiwalent reklamowy, który osiągnął… 302 mln zł. W przypadku Stocha wartość ta wyniosła 284 mln zł.
Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.