Najatrakcyjniejsze, czyli te, które przyciągały największe zainteresowanie mediów, a jednocześnie przynosiły najwięcej korzyści inwestującym w nie sponsorom.
Pierwsze miejsce zajęła Legia Warszawa, która wyprzedziła Lecha Poznań. W najnowszym raporcie „Polska Piłka” PRESS-SERVICE Monitoring Mediów podsumował cały sezon 2013/14 pod względem medialnym.
Dominowały drużyny z czołówki tabeli, ale na podium znalazł się też zespół z grupy spadkowej – Śląsk Wrocław. Z kolei na dziewiątej pozycji w rankingu uplasował się Ruch Chorzów, który w tabeli zajął trzecie miejsce i wywalczył sobie prawo reprezentowania Polski w Lidze Europy UEFA.
Wykres 1. Liczba publikacji w prasie i internecie na temat klubów T-Mobile Ekstraklasy w podziale na miesiące – sezon 2013/14
Niespodzianek nie brakuje także na dalszych miejscach. Czwartą pozycję zajęła Cracovia, która znalazła się przed Wisłą Kraków. Z kolei „Biała Gwiazda” o włos wyprzedziła Górnika Zabrze.
Z badania wynika, że Legia Warszawa jako jedyna przekroczyła pułap 30 tysięcy publikacji w prasie i internecie w sezonie. Analiza objęła okres od 1 lipca 2013 do 31 maja 2014. Drugi Lech odnotował o ponad 3 tysiące publikacji mniej (27 tysięcy), ale też tylko dwukrotnie znalazł się przed mistrzem Polski w zestawieniach miesięcznych – w listopadzie i kwietniu. Legia pierwsze miejsce zajmowała ośmiokrotnie. Po razie na czoło wysunęły się Górnik, Lech i Cracovia.
Wysokie miejsce odnotowała także Lechia Gdańsk. Tuż za nią znalazło się Zagłębie. Klub z Lubina okazał się bardziej medialny niż Ruch, Pogoń czy Zawisza, pomimo że w tabeli zajął ostatnią pozycję i pożegnał się z T-Mobile Ekstraklasą.
W samym tylko maju medialność ligi wyraźnie wzrosła – zwłaszcza w województwach kujawsko-pomorskim, łódzkim i małopolskim. Pierwsze miejsce zajęła Legia. Ekwiwalent reklamowy publikacji prasowych oszacowano na 24 miliony złotych. Warszawianie uplasowali się przed Lechem i Górnikiem Zabrze. W stosunku do poprzedniego miesiąca wszystkie kluby – z wyjątkiem Jagiellonii Białystok – zanotowały ilościowy wzrost publikacji.
Na zapleczu Ekstraklasy nastąpiła zmiana na pozycji lidera. GKS Bełchatów wyprzedził Arkę Gdynia. Trzecie miejsce zajął Górnik Łęczna. Wyróżniającą się liczbę publikacji odnotowała także Wisła Płock.
Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych. W maju 2014 przeanalizowano 16,4 tysięcy publikacji. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31 maja 2014 – analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wzięli pod uwagę 730 tysięcy informacji.
Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.