Polska piłka ciągle w cenie
Potencjał marketingowy firm związanych z polską piłką nie jest zagrożony. Negatywne informacje na temat bójek kibiców, korupcji, czy opóźnień nie wpływają na opinię fanów.
Prawie 86% doniesień prasowych na tematy piłkarskie to informacje o charakterze neutralnym, a pozostałe 12% to opinie negatywne. Mimo prawie czterokrotnej przewagi nad tymi pozytywnymi, polska piłka ciągle ma się dobrze w działalności marketingowej.
– Tak długo jak neutralny przekaz będzie dominował w prasowych doniesieniach z boisk polskich lig piłkarskich, tak długo wizerunek sponsorów nie będzie zagrożony. Wynik lub relacja z meczu bowiem same z siebie generują emocje wśród kibiców. Marketing sportowy opiera się na silnych emocjach sportowych rozgrywek, tworząc nierozerwalną więź między klubem i jego sponsorem oraz kibicami. Negatywne informacje w prasie, wpływające na ogólny wizerunek piłki, nie powinny zachwiać tego procesu – twierdzą pracownicy Ciszewski Marketing Sportowy, które przeprowadzało badanie rynku.
Zdaniem ekspertów firmy, najkorzystniejszym sektorem polskiej piłki do inwestowania są rozgrywki Ekstraklasy oraz nazwy poszczególnych drużyn w niej występujących i niższych lig.