20.11.2013 06:04
Legia z sekcją hokeja
We wtorek Legia podpisała umowę z Hokejowym Uczniowskim Klubem Sportowym "Warszawa" dotyczącą dołączenia do sekcji sportowych ekipy hokejowej.
– To dla nas kolejny ruch w kierunku odbudowania wielkiej Legii rozumianej jako Klub, który zrzesza pod sobą wiele sekcji. Chcemy stworzyć bliskie relacje z sekcjami, a zaczynamy od tych, które rozwijają się najbardziej dynamicznie i mają największy potencjał. Jesteśmy ogromnie szczęśliwi, że do piłki nożnej, rugby i koszykówki dołączył teraz hokej – powiedział Bogusław Leśnodorski, Prezes Legii Warszawa.
– Podpisanie tej umowy daje nam możliwość wykonania milowego kroku w kierunku zrównoważonego powrotu na szczyt, czyli tam, gdzie jest miejsce sekcji hokejowej Legii Warszawa. Zdajemy sobie sprawę, że do tego potrzebny jest czas, ale robimy wszystko, aby zespół stale się rozwijał i jak najszybciej awansował do najwyższej grupy rozgrywkowej. Na 100-lecie Legii w 2016 i 90-lecie sekcji hokejowej chcemy być na szczycie – stwierdził Michał Wąsiński, Prezes sekcji hokejowej.
– Współpraca będzie się opierała na pomocy w zakresie wyposażenia drużyny hokejowej w sprzęt sportowy oraz sprzedaży pamiątek w Sklepie Kibica przy Łazienkowskiej, z której część dochodu zostanie przeznaczona na rozwój sekcji hokejowej. Od nowego roku w sklepie pojawi się korner hokejowy, w którym Kibice będą mogli kupić strój meczowy, krążki z herbem sekcji oraz inne pamiątki – zapowiedział Jakub Szumielewicz, Członek Zarządu i Dyrektor Wykonawczy Legii Warszawa.
Sekcja hokejowa Legii Warszawa to jedna z najbardziej utytułowanych drużyn w Polsce. W swojej historii aż trzynastokrotnie sięgnęła po tytuł mistrzowski, siedmiokrotnie została wicemistrzem, a trzy razy znalazła się na najniższym stopniu podium. Okres zdecydowanej dominacji naszej drużyny przypadł na lata 1951 – 1967, kiedy legioniści aż dwanaście razy okazywali się najlepsi w kraju, a w pozostałych pięciu przypadkach uplasowali się na drugim miejscu. Obecnie występują na drugim poziomie rozgrywkowym, a w tabeli zajmują szóstą pozycję.
Redakcja Sport Marketing