11.06.2014 15:32

Ekstraklasa zadowolona z oglądalności

Ponad 54 miliony widzów obejrzało w sezonie 2013/2014 mecze T-Mobile Ekstraklasy. To oznacza wzrost o prawie 13 procent względem rozgrywek 2012/2013.

Ekstraklasa zadowolona z oglądalności

Najwięcej widzów zasiadło przed telewizorami w 11. kolejce, bo 3067 tysięcy.
 
Mecze T-Mobile Ekstraklasy w sezonie 2013/2014 w Polsce oglądać można było za pośrednictwem aż ośmiu kanałów. Były to: Canal+ Sport, Canal+ Family, Canal+ Family 2, nSport, Polsat Sport, Polsat Sport Extra, Eurosport 2 oraz TVP1. W sumie widzowie za pośrednictwem telewizji publicznej mieli okazję zobaczyć cztery mecze Ekstraklasy, które osiągnęły oglądalność 4521 tysięcy.
 
Warto nadmienić, że spotkania Ekstraklasy były również transmitowane za granicą. 33 mecze były pokazywane w 27 krajach dzięki transmisjom na antenie Eurosport 2. Dodatkowo mecze naszej ligi można było śledzić w Stanach Zjednoczonych, Niemczech czy Wielkiej Brytanii.
 
Spółka LIVE PARK, należąca do Ekstraklasy S.A., wyprodukowała sygnał telewizyjny w jakości HD z wszystkich 296 meczów minionego sezonu. W samej Polsce dało to 517 transmisji, ponieważ część meczów była pokazywana na żywo na kilku antenach jednocześnie.
 
Warto dodać, że T-Mobile Ekstraklasa to najchętniej oglądana liga w naszym kraju. W sezonie 2013/2014 średnia oglądalność każdego meczu wyniosła ponad 183 tysiące widzów, co pozwoliło na zostawienie w tyle angielskiej Premier League (75,41 tys.), hiszpańskiej Primera Division (63,01 tys.), włoskiej Serie A (19,98 tys.) oraz francuskiej Ligue 1 (8,95 tys.).
Udostępnij
Bartosz Burzyński

Bartosz Burzyński