Ranking popularności w social media bierze pod uwagę wpisy w języku polskim określone jako publiczne na Facebooku, Twitterze oraz YouTubie. W ciągu miesiąca – od 1 do 30 września 2013 – lider zestawienia osiągnął wynik niemal 23,8 tys. postów. 74 proc. z nich pochodziło z Facebooka. Na Twitterze ukazało się 6,1 tys., natomiast na YouTubie – 122.
Przewaga Legii nad konkurentami okazała się miażdżąca. Miejsce drugie zajął Lech Poznań z wynikiem 9,3 tys. W przypadku poznaniaków aż 86 proc. przebadanych materiałów pochodziło z Facebooka. Najwyższy wynik pod tym względem odnotowała Pogoń Szczecin (94 proc.), jednak wynikało to zwłaszcza z niskiej aktywności klubu w pozostałych poddanych badaniu źródłach. Szczecinianie znaleźli się na samym dole zestawienia z najsłabszymi wynikami we wszystkich trzech portalach.
Na podium uplasował się też Widzew Łódź, na temat którego traktowało 7,1 tys. wpisów. Co ciekawe, średnia dla T-Mobile Ekstraklasy wyniosła 5,4 tys.
W tradycyjnej klasyfikacji medialnej badania „Polska Piłka”, w której branych pod uwagę jest 1100 tytułów prasowych i 20 wybranych portali internetowych, prowadzi Legia przed Cracovią i Śląskiem Wrocław. Z pierwszej trójki – po raz pierwszy od 11 miesięcy – wypadł Lech Poznań. Pogoń Szczecin, najmniej widoczna w mediach społecznościowych, była siódma. Ostatnie miejsce – podobnie jak przed miesiącem – zajęło Podbeskidzie Bielsko-Biała.
Wśród polskich piłkarzy występujących w pięciu czołowych ligach europejskich pierwsze miejsce utrzymał Robert Lewandowski. Napastnik Borussii Dortmund wyprzedził swojego kolegę z drużyny – Jakuba Błaszczykowskiego oraz Artura Boruca (Southampton). Na dalszych miejscach uplasowali się: Kamil Glik (Torino), Artur Sobiech (Hannover) i Wojciech Szczęsny (Arsenal).
Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej, wybranych portali internetowych i mediów społecznosciowych. We wrześniu 2013 przeanalizowano 16 tys. publikacji z mediów tradycyjnych oraz 62 tys. postów z social media. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 30 września 2013 – analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 612 tys. informacji z mediów tradycyjnych.
Żeby zapewnić najlepsze wrażenia, my oraz nasi partnerzy używamy technologii takich jak pliki cookies do przechowywania i/lub uzyskiwania informacji o urządzeniu. Wyrażenie zgody na te technologie pozwoli nam oraz naszym partnerom na przetwarzanie danych osobowych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalny identyfikator ID w tej witrynie. Brak zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre funkcje.
Kliknij poniżej, aby wyrazić zgodę na powyższe lub dokonać szczegółowych wyborów. Twoje wybory zostaną zastosowane tylko do tej witryny. Możesz zmienić swoje ustawienia w dowolnym momencie, w tym wycofać swoją zgodę, korzystając z przełączników w polityce plików cookie lub klikając przycisk zarządzaj zgodą u dołu ekranu.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.