01.11.2013 09:23

Polska piłka w social media

Badanie „Polska Piłka” przeprowadzone przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” pokazało, że warszawska Legia króluje w social media.

Ranking popularności w social media bierze pod uwagę wpisy w języku polskim określone jako publiczne na Facebooku, Twitterze oraz YouTubie. W ciągu miesiąca – od 1 do 30 września 2013 – lider zestawienia osiągnął wynik niemal 23,8 tys. postów. 74 proc. z nich pochodziło z Facebooka. Na Twitterze ukazało się 6,1 tys., natomiast na YouTubie – 122.

 
Przewaga Legii nad konkurentami okazała się miażdżąca. Miejsce drugie zajął Lech Poznań z wynikiem 9,3 tys. W przypadku poznaniaków aż 86 proc. przebadanych materiałów pochodziło z Facebooka. Najwyższy wynik pod tym względem odnotowała Pogoń Szczecin (94 proc.), jednak wynikało to zwłaszcza z niskiej aktywności klubu w pozostałych poddanych badaniu źródłach. Szczecinianie znaleźli się na samym dole zestawienia z najsłabszymi wynikami we wszystkich trzech portalach.
 
Na podium uplasował się też Widzew Łódź, na temat którego traktowało 7,1 tys. wpisów. Co ciekawe, średnia dla T-Mobile Ekstraklasy wyniosła 5,4 tys.
 
W tradycyjnej klasyfikacji medialnej badania „Polska Piłka”, w której branych pod uwagę jest 1100 tytułów prasowych i 20 wybranych portali internetowych, prowadzi Legia przed Cracovią i Śląskiem Wrocław. Z pierwszej trójki – po raz pierwszy od 11 miesięcy – wypadł Lech Poznań. Pogoń Szczecin, najmniej widoczna w mediach społecznościowych, była siódma. Ostatnie miejsce – podobnie jak przed miesiącem – zajęło Podbeskidzie Bielsko-Biała.
 
Wśród polskich piłkarzy występujących w pięciu czołowych ligach europejskich pierwsze miejsce utrzymał Robert Lewandowski. Napastnik Borussii Dortmund wyprzedził swojego kolegę z drużyny – Jakuba Błaszczykowskiego oraz Artura Boruca (Southampton). Na dalszych miejscach uplasowali się: Kamil Glik (Torino), Artur Sobiech (Hannover) i Wojciech Szczęsny (Arsenal).
 
Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej, wybranych portali internetowych i mediów społecznosciowych. We wrześniu 2013 przeanalizowano 16 tys. publikacji z mediów tradycyjnych oraz 62 tys. postów z social media. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 30 września 2013 – analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 612 tys. informacji z mediów tradycyjnych.
Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing