Oknoplast oficjanie we Francji
Firma OKNOPLAST została oficjalnie przedstawiona jako partner francuskiej drużyny Olympique Lyon na Stade Gerland 28 września.
Klub ze Stade Gerland to już trzecia po włoskim Interze Mediolan i niemieckiej Borussii Dortmund inwestycja Oknoplastu w jeden z najpopularniejszych klubów piłkarskich. Podczas sobotniej prezentacji nowego sponsora drużyny należącej do czołówki francuskiej Ligue 1 obecni byli: po stronie klubu – Prezes Jean-Michel Aulas oraz po stronie OKNOPLAST – Prezes firmy Mikołaj Placek i Dyrektor Generalny na rynek francuski – Gregoire Cauvin.
OKNOPLAST jest pierwszą w Polsce marką, która w portfolio ma aż trzy międzynarodowej rangi kluby piłkarskie. Powody współpracy Oknoplastu z Olympique Lyon są analogiczne jak w przypadku Borussii i Interu: firma chce wzmocnić swoją markę na kolejnym zagranicznym rynku. We Francji spółka obecna jest od 2009 roku, a jej produkty można nabyć w 380 salonach na terenie całego kraju. Rozwój ten doceniono w ubiegłym roku, honorując OKNOPLAST tytułem „Najlepszy Polski Exporter”, wręczonym przez Ambasadora Polski we Francji.
Dzięki współpracy z czołowym francuskim klubem z Ligue 1 – logo firmy od lipca 2013 roku, kiedy to został podpisany kontrakt, pojawiło się na strojach piłkarzy wraz z takimi markami jak m.in. Hyundai.
Kolejnymi elementami umowy są także: obecność jednego z zawodników podczas międzynarodowych targów budowlanych Batimat w Paryżu, logotyp na telebimach i videobandach w trakcie meczów oraz komunikacja nowego partnera Olympique Lyon na oficjalnej stronie internetowej drużyny.
Możliwości promocji marki, wynikające z partnerstwa z klubem, są jednak o wiele większe. Ostatnio logo OKNOPLAST pojawiło się w popularnej grze FIFA, uznawanej za najpopularniejszą na świecie w swoim gatunku.
W najnowszej wersji gry – FIFA 14, les Olympiens wystąpią w strojach z logotypem firmy, takich samych jak w rzeczywistości. OKNOPLAST wkroczyło więc także na wirtualne boiska świata. Dzięki temu markę OKNOPLAST poznają już nie tylko kibice piłkarscy, ale i miliony miłośników gier komputerowych.
Właścicielom OKNOPLAST od początku marzyła się ekspansja pod własnym logo, która długo była poza zasięgiem większości polskich firm sprzedających za granicą: Szybko dostrzegliśmy, że markowa sprzedaż daje ogromne możliwości rozwoju na zagranicznych rynkach – mówi prezes OKNOPLAST Mikołaj Placek. Dziś spółka jest silnym graczem na 10-ciu rynkach starego kontynentu – Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Włoch i Węgier.