12.09.2013 10:50
Warszawski pojedynek
Pierwszy mecz branży - Agencje Eventowe kontra Klienci został rozegrany na Stadionie Legii Warszawa. Piłkarski pojedynek zakończył się remisem.
Mecz jest kolejnym przedsięwzięciem portalu MeetingPlanner.pl podjętym w celu integracji środowiska eventowego oraz budowania świadomości wartości narzędzi z zakresu event marketingu. Współorganizatorem MP Legia Cup jest Legia Biznes.
Na Stadionie Legii Warszawa stanęły naprzeciwko siebie drużyny przedstawicieli agencji eventowych, incentive travel, PCO, marketingu zintegrowanego i ich klientów, reprezentujących korporacje i instytucje. Spotkanie na żywo komentowane było przez jednego z najpopularniejszych dziennikarzy sportowych, Mateusza Borka. Drużyny poprowadził sztab trenerski w składzie: Władysław Żmuda, Rafał Janas, Andrzej Krzyształowicz oraz Piotr Świerczewski i Dariusz Jackiewicz. Sędzią głównym podczas meczu eventowców był Krzysztof „Laguna” Łaniecki a na liniach wspierali go Michał Szczepanik i Marcin Fronczak. W bramce stanęli Radosław Majdan (drużyna Klientów) i Grzegorz Jędrzejewski (drużyna Agencji Eventowych) z Reprezentacji Artystów Polskich. Funkcję kapitanów przyjęli – w drużynie Klientów Karol Kamas (Bank BGŻ), w drużynie agencji Szymon Walkiewicz (Walk).
Po uroczystej dekoracji medalowej Puchar zwycięskiej drużynie wręczyli Sylwia Banaszewska, dyrektor zarządzająca MeetingPlanner.pl i Maciej Szewczyk, kierownik Działu Hospitality i Konferencji Legii.
– Wszyscy zawodnicy byli pod ogromnym wrażeniem wydarzenia, w którym braliśmy udział. Od kilku z nich usłyszałem, że miało to wymiar spełnienia marzeń i nie inaczej było w moim przypadku. Ciekawym pomysłem było zorganizowanie przedmeczowego treningu – to pozwoliło lepiej poznać nowych kolegów z drużyny ale również przynajmniej teoretycznie przygotować się do wyzwań prawdziwego meczu. Atmosfera w szatni była doskonała, na oczach wszystkich zawodników widać było pełną koncentrację ale również i pewność siebie – zwłaszcza po prezentacji założeń taktycznych zaprezentowanych przez trenera Świerczewskiego. Nie mieliśmy świadomości, co zaprezentują nasi przeciwnicy, ale trzymając się taktyki Adam Małysza – liczy się tylko najbliższy skok – vide mecz, z podniesionymi głowami wychodziliśmy na stadion. Potem był już sam mecz a jego dramaturgii nie przewidziałby chyba nawet sam Hitchcock, nie wspominając już o „karnym” happy-endzie… Brak słów! Kapitalna atmosfera na trybunach, zacięta ale fair piłkarska walka na boisku, do tego to wszystko na tak niepowtarzalnym stadionie – powiedział Aleksander Wencel.
– Co prawda branża eventowa jest już coraz bardziej zintegrowana, co pokazuje wiele podejmowanych przez nas inicjatyw, ale mecz Agencje Eventowe kontra Klienci był w procesie tej integracji krokiem bardzo ważnym, żeby nie powiedzieć siedmiomilowym. Atmosfera w szatni, a poźniej zaangażowanie na boisku pokazały, że nie tylko się szanujemy, ale także potrafimy razem grać do jednej bramki i zmierzać do wspólnego celu. Może brzmi to banalnie, ale takie właśnie komentarze dominowały po rozegranym spotkaniu. Oczywiście zdrowe sportowe emocje nie pozwalają nie myśleć o rewanżu. Dlatego czekamy na kolejną edycję tego wydarzania, które moim zdaniem powinno stać się branżową tradycją – mówi Wojciech Cłapiński.
Na trybunach zasiedli przedstawiciele wszystkich sektorów branży eventowej (ponad dziewięciuset kibiców), dopingując swoich zawodników wyposażeni w transparenty, flagi i banery. Kibice mogli także spróbować swoich sił w przygotowanych przez Trias stanowiskach kinetycznych. O najmłodszych kibiców zadbali artyści z grupy Mimello. Partnerem sportowym wydarzenia była Fundacja Kibica, która m.in. przygotowała dla wszystkich uczestników pamiątkowe Karty Kibica.
W przerwie meczu w bramce stanął Radosław Korczak, kierownik ds. sportu i rekreacji nowo powstającego Hotelu Arłamów, który podczas konkursu rzutów karnych dla publiczności wystąpił w roli bramkarza. Troje najlepszych strzelców otrzymało vouchery na pobyt w Hotelu Arłamów w Bieszczadach.
Tuż przed dekoracją zwycięzców na kilkanaście sekund zgasły wszystkie światła. „Blackout” był wstępem do prezentacji Stadionu Legii w zupełnie nowym świetle podczas show przygotowanego przez Trias. Podczas after party, które odbyło się w Centrum Biznesowym Legii, salach Gold i Silver, wystąpił zespół Bedroom Project.
– Bardzo cieszymy się, że tego typu wydarzenie odbyło się właśnie na naszym stadionie. To dla nas ważne, aby Legia Warszawa kojarzyła się nie tylko z miejscem wspaniałych imprez sportowych, ale także konferencji, bankietów i innych spotkań biznesowych. Mamy nadzieję, że w przyszłości jeszcze niejednokrotnie będziemy gospodarzem podobnych imprez – powiedział Maciej Szewczyk.
– MP Legia Cup to kolejny projekt zainicjowany i realizowany przez MeetingPlanner.pl, który służyć ma integracji środowiska eventowego, pokazaniu wartości, jakie dla marek i uczestników wydarzeń, ma marketing doświadczeń i wszelkiego rodzaju spotkania. Chcemy także, żeby dzięki takim przedsięwzięciom branża, w której powstają niesamowite projekty, w której – żeby osiągnąć sukces – trzeba łączyć bardzo wiele kompetencji, i której działalność przynosi przede wszystkim wymierne biznesowe efekty, była bardziej widoczna i doceniona – podsumowuje Sylwia Banaszewska.
Partnerami MP Legia Cup 2013 byli Legia Biznes, Trias Venue & Event Support, Belvedere Catering by Design, Design4Rent, Viva System, Pitted Cherries, Fine Wine & Spirits, Individual Agencja Hostess i Modelek i Arłamów Hotel, Fundacja Kibica.
Redakcja Sport Marketing