Sukces Oknoplastu
OKNOPLAST od 2004 roku konsekwentnie zdobywa zagraniczne rynki, będąc na każdym z nich jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek.
– Decyzja firmy o wyjściu poza rodzimy rynek i wkroczeniu na boiska zagraniczne podyktowana była chęcią rozwoju i umacniania marki w Europie. Dziś spółka jest silnym graczem na 10-ciu rynkach starego kontynentu – Austrii, Czech, Francji, Niemiec, Polski, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Włoch i Węgier – mówi Mikołaj Placek, Prezes Zarządu OKNOPLAST.
Strategia OKNOPLAST okazała się bardzo dobrym krokiem biznesowym dla rozwoju firmy. Słynne światowe kluby, jak Inter Mediolan, Olympique Lyon czy Borussia Dortmund wiążą się bowiem jedynie
z przedsiębiorstwami o mocnej pozycji rynkowej i odpowiednim wizerunku. Przepustką do elitarnego grona ich sponsorów stała się silna marka oraz model prowadzenia działalności zgodny z najwyższymi standardami biznesowymi.
Współpraca z klubami to owoc wielomiesięcznych negocjacji. Znaczącą rolę odegrała tu pozycja biznesowa OKNOPLAST – mówi Mikołaj Placek bz OKNOPLAST. Firma działa w segmencie Top Premium, co oznacza, że zapewnia ona klientom najwyższą jakość, fachowe doradztwo i kompleksową opiekę pozakupową. Wszystko to sprawia, że OKNOPLAST stał się cenioną marką na Zachodzie, zmieniając jednocześnie wizerunek polskich producentów wśród zagranicznych inwestorów i klientów.
W styczniu 2012 roku świat obiegła informacja o tym, że OKNOPLAST został Top Sponsorem sławnego Interu Mediolan. W maju b.r. kontrakt został przedłużony na kolejne dwa lata – do czerwca 2015 r. W ramach umowy reklama producenta widoczna jest na stadionie Giuseppe Meazzy podczas meczy oraz w centrum sportowym w Appiano Gentile. Dodatkowo firma może posługiwać się logotypem „Top Sponsor” Interu Mediolan oraz wizerunkami piłkarzy we wszystkich materiałach promocyjnych.
Podjęcie współpracy z Interem Mediolan to była słuszna decyzja. Wzmocniła ona nasz wizerunek we Włoszech. Piłka nożna jest tu bowiem niemal religią, kibice chodzą na stadiony całymi rodzinami. Między innymi dzięki temu jesteśmy dziś drugim największym producentem stolarki PVC w tym kraju. Od momentu ogłoszenia sponsoringu nasza sprzedaż dynamicznie rośnie – mówi Mikołaj Placek z OKNOPLAST.
Sponsoring Interu Mediolan okazał się świetnym zagraniem. Firma zdecydowała się powiększyć zwycięski skład. Do mistrza z Włoch dołączyły drużyny Borussia Dortmund i Olympique Lyon. Dziś naszym celem jest wzmocnienie pozycji i wzrost rozpoznawalności marki OKNOPLAST na każdym z rynków, na których jesteśmy obecni. Aby to osiągnąć prowadzimy intensywne działania marketingowe w poszczególnych krajach, nie tylko związane z futbolem – mówi Mikołaj Placek z OKNOPLAST. Wierzę że współpraca z klubami o tej sławie ugruntuje nasz wizerunek w Niemczech
i we Francji – dodaje.
Gwiazdy Borussii grają dla OKNOPLAST od sierpnia b.r. Kontrakt podpisano na rok, przez ten czas firma może posługiwać się tytułem Partnera Borussii Dortmund. Umowa pozwala firmie również wykorzystywać wizerunki piłkarzy w swoich materiałach promocyjnych. W mediach już pojawiły się reklamy z wizerunkami znakomitych zawodników z Signal Iduna Park. Logotyp OKNOPLAST będzie widoczny podczas meczy BVB na telebimach i videobandach oraz w strefie VIP. Dużą rolę w komunikacji z fanami odegrają tu social media. W przygotowaniu są także programy motywacyjne dla Partnerów Handlowych oraz eventy dla klientów.
Umowa z Olympique została podpisana w lipcu 2013 roku na dwa sezony ligowe. Przez czas jej obowiązywania les Olympiens będą grać w strojach z logotypem OKNOPLAST, a reklamy firmy pojawią się na bandach video podczas meczów. Firma posługuje się tytułem Major Sponsor Olympique Lyon, a tym samym dołączyła do elitarnego kręgu głównych sponsorów, w którym znajdują się m.in. Hyundai i Intermarché.