Co łączy Puszczę z Interem?
Polska Puszcza Niepołomice i włoski Inter Mediolan – te dwie drużyny, tylko na pierwszy rzut oka nic ze sobą nie łączy. Poza logotypem sponsora.
Drużynę z Włoch i aspirującego beniaminka I ligi w Polsce połączyło 1,5 roku temu wspólne logo. Jest nim logotyp sponsora – firmy ONOPLAST, należącej do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. Nie jest to jedyny wspólny element łączący obie drużyny. Orange Sport postanowił odkryć pozostałe cechy łączące te dwa kluby. Tak powstał materiał: Co łączy Puszczę Niepołomice z Interem Mediolan?
Po raz pierwszy w swojej 90-letniej historii klub Puszcza Niepołomice gra w I lidze. Sponsorem Puszczy Niepołomice od sezonu 2009/10, kiedy to klub brał jeszcze udział w rozgrywkach IV ligi jest firma OKNOPLAST. Od tego sezonu piłkarze Puszczy z napisem OKNOPLAST na strojach grają w w pierwszej lidze.
Nie tylko polscy kibice przyzwyczaili się do obecności polskiego producenta okien PVC podczas meczów. Spółka OKNOPLAST może się posługiwać logotypem „Top Sponsor F.C. Internazionale” i zdjęciem piłkarzy Interu we wszystkich swoich materiałach reklamowych. W maju firma przedłużyła umowę sponsoringową z włoskim klubem. OKNOPLAST będzie Top Sponsorem Interu przez kolejne dwa lata, czyli do końca sezonu 2014/2015. Firma rozpoczęła współpracę z klubem Inter Mediolan w styczniu 2012 roku. Przedłużenie umowy to wynik konsekwentnie realizowanej strategii marketingowej firmy.
Jak mówi Grzegorz Filipek, Dyrektor Marketingu OKNOPLAST każdy rynek, na którym prowadzone są działania sprzedażowe dla marki OKNOPLAST jest dla firmy ważny i dla każdego z nich spółka przygotowuje osobną strategię marketingową.
Polska jest dla firmy kluczowym rynkiem. Potwierdza to fakt, że mimo stagnacji w branży OKNOPLAST na koniec 2012 roku zanotował w naszym kraju wzrost sprzedaży. To naturalne, że w wspieramy naszego sąsiada – drużynę z ambicjami i ogromnym potencjałem, co już udowodnili awansem do I ligi – mówi Grzegorz Filipek z OKNOPLAST o sponsoringu beniaminka.
– Jesteśmy jedyną marką w Polsce, która zdecydowała się na sponsoring tak prestiżowego klubu jak Inter Mediolan. Dziś Włochy to nasz największy rynek eksportowy, z pewnością niemały wpływ na zajmowana pozycję na tym rynku ma nasze partnerstwo z Interem. Z tej współpracy czerpią także nasi klienci i partnerzy w Polsce – mowa tu o różnego rodzaju gadżetach związanych ze sponsorowaną drużyną czy wyjazdach na mecze na największe międzynarodowe stadiony. – dodaje dyrektor marketingu firmy.