Orange korzysta na kadrze
Robert Lewandowski i Jakub Błaszczykowski kłócą się z Polskim Związkiem Piłki Nożnej. Kością niezgody jest główny sponsor kadry - Orange.
Jak wynika z monitoringu Pentagon-Research wartość telewizyjna sponsoringu Reprezentacji Polski w Piłce Nożnej przez markę Orange wyniosła od początku roku (okres styczeń – czerwiec 2013) ponad 44 miliony złotych (łącznie 31 179 efektywnych ekspozycji logotypu).
Logo Orange było najefektywniej eksponowane na bandach reklamowych podczas meczów – ekwiwalent sponsorski dla tego nośnika wyniósł 31 127 636 złotych. W badaniu uwzględniono transmisje telewizyjne, programy informacyjne oraz publicystyczne.
Monitoring dotyczył wystąpień logotypów na bandach oraz strojach reprezentacji (treningowe, oficjalne oraz meczowe).
Standardowe badanie Pentagon Sponsor Track opiera się o monitoring wystąpień poszczególnych marek w następujących stacjach tv:
TVP1, TVP2, TVP3 pasmo wspólne, TV Polonia, TVP Sport, TVN, TVN24, TVN TURBO, Polsat, Polsat Sport,Polsat Sport Extra, Polsat Sport News, TV4, N Sport, C+Sport, C+Family.
Monitorowane są programy sportowe (w tym wiadomości), w których pokazywane są imprezy polskie bądź z udziałem polskich sportowców.
Wartość mediowa wyliczana jest w oparciu o średnie cpt dla monitorowanych stacji oraz średnią oglądalność programów tv, podczas których eksponowane były marki.
Zliczane są tzw. ekspozycje efektywne, a więc takie, które są dobrze widoczne (wyraźne), trwają co najmniej 1 sekundę i nie są fragmentaryczne (min. 80% widoczności).
Liczba kontaktów jest sumą iloczynów wystąpień danej marki ze średnią liczbą oglądających program będący przedmiotem monitoringu.
Wartość medialna pokazuje szacunkowy koszt, jaki należałoby ponieść chcąc uzyskać podobne GRP z wykorzystaniem konwencjonalnej reklamy.