25.07.2013 12:08

Rekordowe Tour de France

Władze Eurosportu z pewnością mogą być dumne z podjęcia decyzji o transmitowaniu rocznicowej edycji jednego z najważniejszych wyścigów kolarskich.

Tegoroczna edycja Tour de France była wyjątkowa, bo jubileuszowa. Wyścig ten rozgrywano po raz setny. Zakończony niedawno wyścig był jednak wyjątkowy także pod względem popularności wśród telewidzów.

Eurosport wyemitował 76 godzin transmisji na żywo z tegorocznego Tour de France. Każdą z nich śledziło średnio 177 tysięcy widzów. Wynik ten jest rewelacyjny – o 29% lepszy od dotychczasowego rekordu (ustanowionego w 2011 roku) i o niemal 70% lepszy od zeszłorocznych statystyk.

Najwięcej telewidzów śledziło poczynania rowerzystów podczas 15. etapu. Wycieńczający odcinek z metą na górze Mont Ventoux oglądało średnio 332,5 tysiąca widzów. Drugi pod względem popularności był przedostatni etap, który śledziło 284 tysiące telewidzów. W obu przypadkach w szczytowych momentach transmisję oglądało ponad pół miliona widzów.

Z pewnością władze Eurosportu mają powody do radości, bo tak pokaźna oglądalność musi przełożyć się na wpływy z reklam i nie tylko.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing