22.07.2013 08:30

Bundesliga vs. T-Mobile Ekstraklasa

Pentagon Research znów bierze pod lupę media społecznościowe w polskiej i niemieckiej piłce nożnej. Kto zyskał, a kto stracił w ostatnim okresie?

W dniach od 17 do 19 lipca 2013 roku firma Pentagon Research przeprowadziła badanie mediów społecznościowych, którego celem była klasyfikacja profili społecznościowych drużyn występujących w T-Mobile Ekstraklasie oraz niemieckiej Bundeslidze. Jak wynika z monitoringu obie ligi zanotowały wysokie wzrosty procentowe liczby fanów (odpowiednio o 25,60% dla zespołów T-Mobile Ekstraklasy oraz 34,35% dla Bundesligi), którzy postanowili „polubić” konta drużyn na platformie społecznościowej Facebooka.

Suma fanów kont zespołów występujących w polskiej T-Mobile Ekstraklasie wzrosła z 789 679 (6 grudnia 2012) do 991 811 „Lubię to” (17 lipca 2013). Na wzrost ten w największym stopniu wpłynęły konta Mistrza Polski – Legii Warszawa (68 029 nowych fanów) oraz Wicemistrza kraju – Lecha Poznań (44 508 nowych „Lubię to”).


W niemieckiej Bundeslidze wzrost liczby fanów w badanym okresie wyniósł 3 501 818 nowych „Lubię to” (z 10 451 622 do 13 953 440, fans growth – 34,35%). Z pośród drużyn największe wzrosty odnotowali dwaj finaliści tegorocznej edycji Ligi Mistrzów – FC Bayern Monachium o 37,40% (+2 075 746 fanów) oraz Borussia Dortmund o 67,64% (+1 202 667).


W dalszym ciągu pomiędzy obiema ligami istnieje znacząca różnica w sumarycznym zestawieniu fanów drużyn. W poprzednim badaniu Bundesliga zebrała 10 451 622 „Lubię to”, czyli ponad 13 razy więcej niż polska T-Mobile Ekstraklasa (789 679 fanów). W tegorocznym zestawieniu wykonanym bezpośrednio przed startem sezonu, różnica ta jest już 14 krotna – 13 95 440 fanów zespołów Bundesligi do 991 811 fanów drużyn T-Mobile Ekstraklasy. Tak wysoki wzrost fanów Bundesligi jest spowodowany w dużej mierze dobrym wynikiem sportowym niemieckich zespołów w ubiegłym sezonie. Wspomniany wzrost wyniósł dokładnie 3 501 818 fanów, przy czym w tym samym okresie T-Mobile Ekstraklasa „powiększyła” się o 202 132 nowych „Lubię to”.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing