10.07.2013 13:44

Ekstraklasa popularniejsza od Premier League

240 rozegranych meczów, 32 760 minut transmisji, 12,5 miliona osób w wieku powyżej czterech lat widziało przynajmniej pięć minut jakiekolwiek meczu w telewizji.

Ekstraklasa popularniejsza od Premier League

\"\"
Tak w skrócie przedstawia się oglądalność T-Mobile Ekstraklasy w sezonie 2012/13.

A szczegóły? Najwięcej widzów zgromadziła kolejka numer 12 – w sumie oglądało ją 3,28 milionów osób. Właśnie w tej serii spotkań odbył się szlagier jesieni, w którym Lech Poznań grał z Legią Warszawa. Mecz pokazywany był na żywo na trzech antenach: Canal+ Sport, Polsat Sport i TVP 1 i zgromadził łączną widownię na poziomie nieco ponad dwóch milionów (dokładnie 2 056 000). To rekord poprzedniego sezonu. Zresztą drugim najchętniej oglądanym spotkaniem był rewanż w Warszawie – mecz w sumie na tych samych trzech antenach oglądało 1 765 000 widzów.

Z kolei spotkanie Śląska Wrocław z Legią Warszawa było najchętniej oglądanym przy okazji transmisji na dwóch antenach: Polsatu Sport i Canal+ Sport. Łącznie zasiadło przed telewizorami 610 tysięcy osób. W ogóle mecze Śląska pokazywane na dwóch antenach gromadziły liczną publikę. Spotkanie z Jagiellonią Białystok we Wrocławiu oglądało 457 tysięcy widzów, natomiast z Koroną w Kielcach 444 tysiące. Dużą widownię (492 tysiące) zgromadził także mecz wrocławian z Górnikiem Zabrze, ale transmitowany był na trzech kanałach – Polsacie Sport, Canal+ Family oraz nSporcie.

Jeśli chodzi natomiast o średnią oglądalność meczów T-Mobile Ekstraklasy w poszczególnych kanałach, wyglądała ona następująco:

Polsat Sport 167 000
Canal+ 141 000
Canal+ Family 122 000
Canal+ Sport 110 000
Polsat Sport Extra 83 000
nSport 46 000

Co ważne, T-Mobile Ekstraklasa cieszy się większą popularnością niż inne ligi zagraniczne. Mecze angielskiej Premier League w stacjach Canal+ oglądało w zeszłym sezonie średnio 36 tysięcy widzów, hiszpańskiej Primera Division 49 tysięcy, a francuskiej Ligue 1 5 tysięcy. Z kolei polska pierwsza liga miała średnią oglądalność na poziomie 44 tysięcy widzów.

Średnia widownia przed telewizorami meczów poszczególnych Klubów w sezonie 2012/13:

Legia Warszawa 350 000
Śląsk Wrocław 317 000
Lech Poznań 282 000
Lechia Gdańsk 251 000
Podbeskidzie Bielsko-Biała 207 000
Jagiellonia Białystok 201 000
Wisła Kraków 185 000
Korona Kielce 181 000
Zagłębie Lubin 181 000
Widzew Łódź 167 000
Pogoń Szczecin 165 000
PGE GKS Bełchatów 164 000
Górnik Zabrze 161 000
Piast Gliwice 157 000
Ruch Chorzów 157 000
Polonia Warszawa 146 000

I na koniec jeszcze jedna ciekawostka. Mając na uwadze mecze bez powtórek, a zatem transmisje na antenie Canal+ Sport T-Mobile Ekstraklasy przegrała pod względem oglądalności tylko z dwoma innymi meczami. Półfinał Ligi Mistrzów między Realem Madryt a Borussią Dortmund na żywo widziało 564 tysiące widzów, natomiast Gran Derbi FC Barcelona – Real 282 tysiące. Trzecie miejsce należy już do meczu Śląsk Wrocław – Legia Warszawa, który na antenie Canal+ Sport oglądało 239 tysięcy osób. To dużo więcej niż na przykład derby Manchesteru (188 tysięcy), czy finał Ligi Europy (176 tysięcy).

***
Dane: MEC wg Nielsen Audience Measurement dla Ekstraklasy SA (kanał Eurosport 2 nie jest obecnie objęty badaniami telemetrycznymi prowadzonymi przez tę firmę, stąd też jego brak w tym zestawieniu).

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing