25.06.2013 06:43

Najbardziej medialne kluby w Polsce

Tylko dwa kluby w trakcie minionego sezonu T-Mobile Ekstraklasy przekroczyły liczbę 24 tysięcy publikacji w okresie sierpień 2012 - maj 2013.

Najbardziej medialne kluby w Polsce

\"\"Legia Warszawa i Lech Poznań okazały się najsilniejsze w mediach. Pierwszą trójkę uzupełnił obrońca tytułu – Śląsk Wrocław i to właśnie te trzy drużyny znacznie wyprzedziły pozostałych ligowców – wynika z badania „Polska Piłka” prowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
 
Legia uzyskała najwięcej publikacji w październiku oraz w trzech ostatnich miesiącach – marcu, kwietniu i maju, dzięki czemu w końcówce rozgrywek zapewniła sobie pierwsze miejsce w rankingu sezonowym. Lech Poznań dominował w listopadzie, a także w styczniu oraz lutym i do tego czasu wiele wskazywało, że to właśnie „niebiesko-biali” okażą się w tej edycji rozgrywek najbardziej medialni. W pozostałych miesiącach (sierpień, wrzesień i grudzień) najgłośniej było o Śląsku Wrocław. Zatem w minionym sezonie, pierwsza trójka rankingu dokładnie odzwierciedliła kolejność w ligowej tabeli.

Żaden inny klub nie znalazł się na pierwszym miejscu w comiesięcznej klasyfikacji. Co więcej, rzadko kiedy Legia, Lech i Śląsk wpuszczały kogokolwiek na podium. Tylko raz na drugie miejsce wskoczyła Wisła Kraków, jednokrotnie „Biała Gwiazda” pojawiła się też o stopień niżej. Trzy razy natomiast na trzecim miejscu uplasowała się warszawska Polonia. To właśnie te dwa zespoły znalazły się bezpośrednio za pierwszą trójką w zestawieniu rocznym.
 
W I lidze Cracovia uzyskała miażdżącą przewagę nad pozostałymi klubami, uzyskując status najbardziej medialnego klubu we wszystkich – bez wyjątku – miesiącach sezonu. Drugą pozycję zajęła Warta Poznań – która swoją pozycję w dużej mierze zawdzięcza problemom finansowym oraz medialnej prezes Izabelli Łukomskiej-Pyżalskiej – a trzecią Arka Gdynia.
 
Województwem, w którym prasa regionalna najczęściej pisała o objętych badaniem klubach, było w tym sezonie – podobnie jak w poprzednich – małopolskie. Drugie miejsce uzyskało tym razem województwo łódzkie. Najczęściej występującym w mediach polskim bramkarzem grającym zagranicą, okazał się Wojciech Szczęsny. Pomimo wyrównanej rywalizacji w ostatnich miesiącach z Arturem Borucem, to Szczęsny był bardziej medialny w perspektywie całego sezonu.
 
Biorąc pod uwagę jedynie maj, a więc wyniki najnowszej edycji raportu, wzrosła liczba publikacji o wszystkich trzech czołowych polskich klubach. Najbardziej dynamiczny wzrost dotyczył jednak Legii i Lecha. To efekt rywalizacji o mistrzostwo oraz majowego bezpośredniego pojedynku pomiędzy tymi drużynami. Wzrosła także liczba materiałów na temat polskiej piłki ogółem, jednak nie dotyczyło to wszystkich klubów. Spadek zanotowały między innymi Wisła Kraków, Ruch Chorzów, czy Lechia Gdańsk.
 
Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 najpopularniejszych portali internetowych. W maju 2013 przeanalizowano 15 tys. publikacji. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31 maja 2013 – analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 540 tys. informacji.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing