10.06.2013 09:07

Pogoń wyjaśnia

Władze Pogoni Szczecin wydały oświadczenie, związane z kontrowersjami, dotyczącymi strojów tego zespołu na nowy sezon.

\"\""(…) Mam nadzieję, że nikt nie kwestionuje rangi wartości marki Nike. Warunki handlowe jakie udało się nam uzyskać z tą firmą, gwarantują nam zarówno stroje o odpowiedniej jakości (co wcale nie jest takie oczywiste w przypadku innych producentów), jak również akceptowalną cenę dla tzw. replik kupowanych przez kibiców. By móc takie warunki otrzymać, musieliśmy doprowadzić do kompromisu –wykorzystać produkty znajdujące się w katalogu (a więc w produkcji seryjnej). W palecie produktów z katalogu w czasie, kiedy uzgadnialiśmy rodzaj i kolor koszulek, nie było propozycji koszulki bordowej (była czerwona). Pojawiła się ona znacznie później, w momencie kiedy umowa na sezon 2013/2014 była podpisana (takie umowy podpisuje się na około 6 miesięcy przed dostawą). Szczerze mówiąc, kiedy zobaczyliśmy ten produkt, zastanawialiśmy się czy jednak nie dokupić pewnej ilości, by mieć również i taką koszulkę w swoich zasobach. Dokładne oględziny spowodowały, że świadomie podjęliśmy decyzję o rezygnacji z jej zakupu (pomimo tego, że jej cena była znacząco niższa od tych koszulek, które używamy) ponieważ jej jakość bardzo odbiegała od  zamówionych już przez nas produktów, co oznaczało, że doszłoby błyskawicznie do jej naturalnego zużycia.

Władze klubu oczywiście rozważały również zamówienie specjalne, czyli wykonanie strojów naszych piłkarzy dokładnie według naszego życzenia. Oznaczałoby to jednak kilkukrotnie wyższą cenę pojedynczego egzemplarza (cena byłaby bliska 400 zł) oraz konieczność zamówienia minimum 5000 sztuk replik. Oznacza to, jak łatwo policzyć, wydatek około 2 mln zł bez jakiejkolwiek gwarancji, że poniesione koszty wrócą do klubu jako przychody ze sprzedaży tych koszulek. Zawsze możemy rozważyć taki wariant jeśli tylko SKPS podejmie się wydania wiarygodnej gwarancji, że zakupy w takiej ilości będą zrealizowane.

Koszulka, która zamówiliśmy na sezon 2013/2014 jest produktem, co do którego udało nam się wynegocjować zastrzeżenie, iż może być tylko dostarczona do Pogoni Szczecin. Jest zresztą produktem nieco innym niż ten prezentowany przez SKPS na zdjęciu (może warto było się pokusić o telefon – w ramach naturalnego braku lenistwa – by dowiedzieć się dokładnie jaki model został zakontraktowany). Mam nadzieję, że podobnie jak koszulki używane przez zespół Pogoni Szczecin w poprzednim sezonie, tak koszulki, które są w podstawowej barwie klubowej (kolor granatowy!) nie będą budzić żadnych kontrowersji.

Mogę również zadeklarować, że nie czekając na rok przyszły, już dzisiaj podejmiemy wszelkie działania, by stroje naszej drużyny w sezonie 2014/2015 mogły pełniej odpowiadać palecie barw klubowych, choć trzeba mieć świadomość, że zawsze będzie to kompromis pomiędzy oczekiwaniami, a kosztami."

Jarosław Mroczek

Prezes Zarządu

Pogoń Szczecin S.A.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing