02.06.2013 04:02

Medialność bramkarza

W najnowszym zestawieniu medialności Wojciech Szczęsny wyprzedził Boruca pod względem liczby publikacji. Jednak wartość tych artykułów była niższa.

Medialność bramkarza

\"\"Ekwiwalent reklamowy samych tekstów prasowych na temat Szczęsnego wyniósł 2,36 mln zł – niemal 100 tys. zł mniej niż tych dotyczących Boruca – wynika z raportu „Polska Piłka” wydawanego cyklicznie przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Pomimo, że dopiero w drugiej połowie miesiąca Szczęsny odzyskał miejsce w podstawowym składzie, udało mu się wyprzedzić Boruca. Przewaga była jednak bardzo niewielka i wyniosła kilkanaście publikacji. Bramkarz Southampton częściej występował w artykułach prasowych. Wiele materiałów na jego temat wygenerowały nie tylko informacje o występach w Premier League, ale również spekulacje dotyczące możliwej zmiany klubu w letnim oknie transferowym.

Od początku roku obaj golkiperzy toczą zaciętą walkę o numer 1 wśród polskich bramkarzy. W marcu górą był Boruc, zwłaszcza za sprawą wywalczenia sobie miejsca między słupkami reprezentacji Polski. W lutym pierwsza pozycja należała do Szczęsnego, a w styczniu do Boruca.

Raport „Polska Piłka” przyniósł również najświeższe informacje na temat medialności klubów piłkarskich polskiej ligi. Na czele znalazła się warszawska Legia. 2,7 tys. publikacji wystarczyło, by utrzymać prowadzenie. Na drugie miejsce – z trzeciego w marcu – awansował Lech Poznań (2,6 tys.). Ostatni stopień podium zajęła Wisła Kraków (2,5 tys.). Dwie pozycje stracił Śląsk Wrocław (2,4 tys.) i uplasował się na czwartej lokacie. Najmniej medialnym klubem T-Mobile Ekstraklasy okazało się Podbeskidzie Bielsko-Biała (1,3 tys.).
 
Co ciekawe, najwyższy ekwiwalent reklamowy publikacji prasowych osiągnęła Wisła. Wartość powierzchni tekstów, w których występowała jej nazwa, według cenników reklamowych wyniosła 16,7 mln zł. Drugie miejsce pod tym względem zajęła Legia Warszawa (16,5 mln zł), a trzecie – Lech Poznań (15 mln zł).

Z kolei najwyższy odsetek publikacji w mediach ogólnopolskich osiągnął Górnik Zabrze – 34,8 proc. Wyprzedził on Polonię Warszawa i Piasta Gliwice. Ligowa średnia w kwietniu osiągnęła 30,7 proc.

Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 najpopularniejszych portali internetowych. W kwietniu 2013 przeanalizowano 14 tys. publikacji. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 30 kwietnia 2013 – analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 525 tys. informacji.

Udostępnij
Redakcja Sport Marketing

Redakcja Sport Marketing