Finał LM w nC+
Poznaliśmy dane dotyczące oglądalności finału Ligi Mistrzów na antenach Canal+ Sport i nSport. Telewizja Polska zgarnęła jednak cały rynek...
Średnia oglądalność rywalizacji na platformie nC+ wyniosła ponad 526 tysięcy widzów. Za pośrednictwem nSport mecz oglądało średnio 300 tysięcy kibiców, a Canal+ Sport – 225 tys.
W ogólnym zestawieniu, cztery kanały w godzinach wieczornych obejrzało średnio ponad 7,5 mln Polaków.
– W sobotni wieczór, co drugi Polak mający włączony telewizor oglądał właśnie rywalizacje pomiędzy dwoma najlepszymi klubowymi drużynami Europy. Nigdy dotąd w finale nie zagrał więcej niż jeden Polak. Tym razem na boisko wybiegło aż trzech – Błaszczykowski, Lewandowski i Piszczek, co spowodowało że tegoroczny finał był zdecydowanie najlepiej oglądanym w historii. – mówi pracownik Uniwersal McCann, Jakub Radziwilski.
– Sobotni mecz zdetronizował dotychczasowego lidera – finał z 2005 roku pomiędzy Milanem i Liverpoolem, w którym główną rolę odegrał Jerzy Dudek. Tak duża widownia sobotniego finału potwierdza tylko fakt, że Polacy traktowali mecze Borussii w tym sezonie Ligi Mistrzów, niczym mecze polskiej drużyny, a wyniki oglądalności rosły z meczu na mecz wraz z sukcesami drużyny z Dortmundu. – dodaje.