„Sportowy Orlen” aktywizuje dzieci i młodzież
ORLEN uruchomia nowy program, skierowany do lokalnych, amatorskich klubów sportowych. Na liście ma się znaleźć ponad 100 klubów z całej Polski, a skorzysta na tym na pewno młode pokolenie.
Kibice i sportowcy przyzwyczaili się, że Orlen jest największym sponsorem polskiego sportu i dobrze się z tą myślą czują. Tak będzie dalej?
– Lidia Kołucka, Dyrektor Wykonawcza ds. Sponsoringu Orlen S.A.: Orlen był, jest i będzie stabilnym i wiarygodnym sponsorem polskiego sportu, kultury i nauki. To jest dla nas bardzo ważne, bo sport oraz kultura i nauka są dwoma filarami naszej strategii sponsoringowej. Sport stanowi ogromną większość naszych działań w tym obszarze. Tak też będzie w przyszłym roku i zapewne w kolejnych latach. Równoważymy po prostu swoje podejście, zwiększając zaangażowanie w sport dzieci i młodzieży.
Sponsorowanie najlepszych polskich sportowców zapewnia znakomitą ekspozycję logo, a co ze sportem dzieci i młodzieży?
– Wspieranie sportu dzieci i młodzieży, promowanie wśród nich aktywności fizycznej jest dla nas bardzo ważne. Chcemy z tym przekazem dotrzeć do jak największej liczby młodych ludzi, stąd nasza kampania „Sport to szkoła życia” i program „Sportowy Orlen”, w którym będziemy wspierać ponad 100 amatorskich klubów z całej Polski. Chcemy wykreować modę na sport. Głęboko wierzymy, że to będzie nie tylko sposób na poprawę kondycji najmłodszych, ale także szansa, żeby sportem także zawodowym, zainteresować jak największą liczbę ludzi.
Do jakich dyscyplin chcecie skierować program „Sportowy Orlen”?
– Ten program jest skierowany do niemal wszystkich dyscyplin. Wyjątkiem jest tu piłka nożna, bo dla futbolu prowadzimy osobne, szerokie działania. Z dumą wspieramy od niedawna program Futbol Plus, czyli piłkę nożną dzieci z niepełnosprawnościami. Jesteśmy także sponsorem programu „Piłkarska przyszłość z Orlenem”, gdzie wspieramy akademie piłkarskie w całej Polsce. Z tego powodu stwierdziliśmy, że w „Sportowym Orlenie” trzeba wesprzeć inne dyscypliny. Chcemy dotrzeć do miejsc, w których sport może stać się sposobem na życie po szkole, gdzie dzieci zamiast patrzeć w ekrany, mogą pójść z przyjaciółmi do sali gimnastycznej, tanecznej, czy na boisko.
Program będzie widoczny w całej Polsce?
– Docieramy bardzo szeroko, , bo jesteśmy firmą o bardzo dużej sile oddziaływania na społeczności lokalne. Szczególną uwagę poświęcamy tym regionom, w których są ulokowane nasze firmy, ale bardzo się staramy, żeby „Sportowy Orlen” był tam, gdzie jest najbardziej potrzebny. Prowadzimy już ostatnie prace nad listą, która niedługo zostanie ogłoszona. To jest pierwszy krok na naszej drodze, na pewno chcemy nasz pomysł efektywnie rozwijać.
Będziecie celować w duże miasta czy raczej mniejsze miejscowości? – Duże miasta też się na tej liście znajdą, ale głównie kierujemy nasz program do mniejszych ośrodków. Bardzo nam zależy, żeby dotrzeć do tych klubów, które nie mają tak bogatej oferty zajęć albo infrastruktury, jaka jest dostępna w większych miastach.