Aktualności 6 września 2024

Tomasz Zahorski: każdy, kto przyjeżdża do LTC, jest pod wielkim wrażeniem [WYWIAD]

Nowoczesny ośrodek treningowy Legii Warszawa niedawno obchodził swoje czwarte urodziny. Legia Training Center to nie tylko miejsce treningów pierwszej drużyny, lecz miejsce, które na co dzień tętni życiem. Tam odbywają się konferencje i wielkie eventy. – Powstanie LTC poprzedziła bardzo wnikliwa analiza istniejących ośrodków największych klubów – powiedział nam Tomasz Zahorski, prezes LTC.

Jakub Kłyszejko, redaktor naczelny SportMarketing.pl: W lipcu Legia Training Center obchodziło czwarte urodziny. Jak podsumuje pan te lata, jeżeli chodzi o działalność waszego ośrodka?

Tomasz Zahorski, prezes Legia Training Center: – Uważam, że LTC, a przede wszystkim ludzie, którzy w jego ramach pracują, potwierdzili w tym czasie, iż mamy nie tylko infrastrukturę na poziomie europejskim, ale i potrafimy ją bardzo dobrze zarządzać, cały czas się rozwijać, w tym wdrażać model bardzo rzadko spotykany wśród klubów bycia także szeroko dostępnym dla lokalnej społeczności, klienta zewnętrznego i innych interesariuszy. W tym tygodniu przez trzy dni gościła u nas kadra Polski Michała Probierza, a praktycznie co tydzień organizujemy różne inne wydarzenia i formaty.

Z czego jesteście najbardziej dumni?

– Myślę, że najbardziej z ludzi, jacy tu pracują, z klimatu, jaki stworzyliśmy, z tego, że praktycznie każdy, kto tu przyjeżdża – czy to z Polski, czy zza granicy, a gościliśmy już dziesiątki drużyn, organizacji i firm krajowych i międzynarodowych oraz setki wycieczek – jest pod wielkim wrażeniem.  Legia Training Center nieustanie rozwija się jako wiodące centrum treningowo-rozwojowe w Europie. Innowacja, która jest jedną z naszych sześciu wiodących wartości, motywuje nas do sięgania po kolejne rozwiązania umożliwiające jeszcze skuteczniej i dokładniej projektować oraz monitorować proces szkolenia. Właśnie powstaje skillslab Arena, czyli hala treningu kognitywnego, a LTC jako jedyny ośrodek w naszym kraju został przyjęty w 2023 roku do elitarnego stowarzyszenia Association of Sports Performance Centres (ASPC).  Współpracujemy bardzo blisko z European Club Association ( ECA ), czy European Stadium and Safety Management Association, które także organizowały tu swoje wydarzenia.

Jak przez te lata zmieniało się LTC?

– Rozwój jest naszym hasłem misyjnym, więc przez cały ten czas obserwujemy trendy  na świecie, sami je współtworzymy oraz dokładnie wsłuchujemy się w głosy i potrzeby interesariuszy wewnętrznych. Akademia Piłkarska Legii Warszawa, której rozbudowa była jednym z motywów powołania LTC, zyskała m.in. Szkołę Mistrzostwa Sportowego, czyli liceum ogólnokształcące otworzone w LTC  w 2023 roku, a wszyscy zawodnicy i zawodniczki, bo trenują u nas też Legia Ladies, mogą korzystać z LegiaLab. Z tej komórki korzystają także  Adaptujemy na bieżąco nasze przestrzenie, tworzymy nowe powierzchnie, funkcjonalności, wszystko po to, aby móc osiągać coraz lepsze wyniki. W ciągu czterech lat od otwarcia, pierwszy zespół Legii trzykrotnie awansował już do fazy grupowej europejskich pucharów, drużyna CLJ U-19 zagra w tym roku na naszym obiekcie mecze w UEFA Youth League, coraz więcej zawodników z Akademii wchodzi do pierwszego zespołu. To już jest „pokolenie LTC”. 

Co jest waszym wyróżnikiem, jeżeli chodzi o codzienne funkcjonowanie?

– Przede wszystkim przywiązanie do jakości i stawianie na zaangażowanie każdej osoby zatrudnionej w LTC. Piłka nożna, sport, ale i organizacja wydarzeń, tworzenie nowych formatów edukacyjno – rozwojowych  to obszary, w których  decydują szczegóły. Rywalizując na najwyższym poziomie, ma się dziś dostęp do podobnych możliwości i rozwiązań jak inni, więc od tego, jaka jest etyka pracy i podejście wszystkich piłkarzy, trenerów i pracowników zależy ostateczne powodzenie.

LTC jest domem pierwszej drużyny, ale też akademii i drużyn młodzieżowych. W jaki sposób udaje się wam to wszystko pogodzić?

– Mamy do dyspozycji 15 hektarów przestrzeni i 9000 m2 w przestronnym budynku, który mieści nie tylko biura, sale konferencyjne, stołówki, zaplecze kuchenne, halę sportową, LegiaLab, basen i strefę SPA, ale też bazę hotelową dla L1 oraz bursę dla młodych zawodników. Na zewnątrz na trenujących czeka 8 pełnowymiarowych boisk, powstaje hala skillslab. Jest więc ogrom przestrzeni do zagospodarowania – dobre planowanie i przejrzyste procedury umożliwiają nam wykorzystanie tych możliwości w pełni na wewnętrzne potrzeby, ale też zapraszanie gości z zewnątrz, jak Szachtar Donieck, reprezentacja Polski czy liczni partnerzy komercyjni realizujący w LTC wydarzenia firmowe.

Komercjalizacja jest dla was ważnym aspektem funkcjonowania LTC?

– Nieco inaczej  niż wiele innych wiodących centrów treningowych na świecie od początku postawiliśmy na otwartość i inkluzywność. Naszym celem nigdy nie było budowanie zamkniętej fortecy, ale w miarę możliwości zapraszanie kibiców do zwiedzenia (co mogą dziś realizować w ramach wycieczek biletowanych), a partnerów ze świata biznesu do skorzystania z oferty LTC do wzmocnienia relacji z klientami oraz budowania więzi z pracownikami. Komercjalizacja w rozsądnych ramach, uzgodniona z celami sportowymi L1 i APLW, pozwala nam na dywersyfikowanie przychodów i ciągły rozwój.

Ile imprez, eventów, konferencji jesteście w stanie organizować?

– Dobre planowanie i wydzielenie przestrzeni dedykowanej konferencjom ze ścisłej części biurowej pozwala nam na praktycznie codzienny najem, a imprezy wielkoskalowe na ponad 1000 osób jesteśmy w stanie organizować kilkukrotnie w roku – w czasie, kiedy L1 i APLW ma przerwę letnią. Już teraz trwają zaawansowane rozmowy o tym, która firma zaprosi do nas swoich gości latem 2025 roku.

Największy dotychczas event w LTC to?

– 13 lipca 2024 roku firma Autodesk zorganizowała u nas turniej piłkarski dla 1000 pracowników z całego świata. Dowiezienie ich, a następnie zapewnienie im bezpiecznej i komfortowej rozgrywki oraz rozrywki i zaplecza cateringowego dla towarzyszących osób było wielkim wyzwaniem, ale recenzje uczestników i organizatorów przekonały nas, że nie tylko sprostaliśmy oczekiwaniom, ale zaimponowaliśmy jakością. Przed nami pracownicy Autodesk gościli na Camp Nou i Allianz Arena, więc poprzeczka zawieszona była wysoko.

Czym na co dzień się inspirujecie? Czy w Europie jest drugie, podobne miejsce?

– Powstanie LTC poprzedziła bardzo wnikliwa analiza istniejących ośrodków największych klubów. To ponad 80 sprawdzonych baz i 40 wizyt na całym świecie. Legia Training Center nie jest jednak kopią żadnego z powstałych wcześniej ośrodków, a autorskim projektem, który inspiruje się najlepszymi rozwiązaniami, ale stawia na własną interpretację i przygotowanie pod nasze specyficzne potrzeby. Otwarcie na kibiców i klienta biznesowego jest z kolei tym, co dodatkowo odróżnia nas od innych.

Legia chce inwestować w różnego rodzaju nowe technologie. Nad czym teraz pracujecie w LTC, w jakich elementach chcecie się przede wszystkim rozwijać?

– Zimą otworzymy halę skillslab, czyli nowoczesną przestrzeń do treningu kognitywnego. To obszar, który daje niezwykłe możliwości rozwoju i pozwoli nam jeszcze lepiej poznać zawodników L1 oraz APLW, jak też pozytywnie bodźcować ich rozwój.

W październiku zaczyna się IV edycja Legia Sport Business Programme. Co sprawi, że ta edycja będzie różniła się od pozostałych, czym chcecie się wyróżnić?

– Każda kolejna edycja LSBP jest dla nas wyzwaniem i zobowiązaniem, ponieważ stawiamy za nią autorytet LTC,  Klubu, własny i zaproszonych liderek oraz liderów. Ten program daje unikalną możliwość networkingu z najlepszymi praktykami branży sportowej, szansę poznania know-how faktycznie stosowanego w Legii Warszawa, inspiracji od ekspertów z European Club Association, w którym prezes Dariusz Mioduski od lat odgrywa bardzo istotną rolę, a wreszcie możliwość zatrudnienia w naszym klubie dla najambitniejszych. W tej edycji dołożyliśmy dodatkową sesję dedykowaną komunikacji oraz marketingowi oraz zwiększyliśmy nacisk na praktykę w formie warsztatów rozwiązywania wyzwań.

Przy okazji kilku spotkań uczestnicy poznają wszystkie zakątki Legia Training Center?

– Pięć z ośmiu sesji odbędzie się w LTC, trzy na stadionie przy ulicy Łazienkowskiej. Będzie więc wiele okazji do poznania ośrodka – zarówno podczas zwiedzania w ramach pierwszego spotkania w Książenicach, jak i potem, kiedy po zakończeniu kolejnych spotkań… zagramy w piłkę na boiskach, na których na co dzień trenują piłkarze pierwszego zespołu.

Tutaj można wysłać swoje zgłoszenie i dołączyć do grona uczestników czwartej edycji Legia Sport Business Progamme: https://sbp.legia.com/pl/pl-home/#formularz [KLIKNIJ]