Aktualności 11 lipca 2024

Raków Częstochowa szykuje niespodzianki dla karnetowiczów [WYWIAD]

Kibice Rakowa Częstochowa, którzy posiadali całosezonowy karnet na sezony 2021/22, 2022/23 oraz 2023/24 i przedłużyli wejściówkę na nowy sezon, otrzymają od klubu specjalne upominki, które będą mogli odebrać w kasie biletowej przy Limanowskiego 83. Między innymi ten wątek poruszyliśmy w rozmowie z dyrektorem marketingu i komunikacji Rakowa - Michałem Hardkiem.

Bartłomiej Najtkowski, SportMarketing.pl: – Ile karnetów Raków sprzedał w tym sezonie i czy klub jest zadowolony z tej liczby?

Michał Hardek, dyrektor marketingu i komunikacji Rakowa CzęstochowaW tym sezonie sprzedaliśmy 3300 karnetów. Jest to wynik niemal identyczny jak ten z poprzedniego sezonu, a nie uruchomiliśmy karnetów „jesień”. Ten wynik nas bardzo cieszy, bo przecież w tym sezonie nie będziemy grali w pucharach.

Ile osób jest tak wiernych klubowi i może liczyć na upominki?

Jest to około 500 osób. Z jednej strony chcielibyśmy, aby było takich osób więcej, ale z drugiej zdajemy sobie sprawę z tego, że to proces. W dodatku mówimy o osobach, które zdecydowały się być z nami w sezonie, w którym były ograniczenia w pojemności stadionu. Staramy się jednak docenić każdego karnetowicza – każdy jest dla nas niezwykle ważny. W tym roku oprócz pakietu korzyści z poprzednich sezonów, dodaliśmy również otwarty trening, a na pewno też postaramy się zaskoczyć ich pozytywnie w trakcie sezonu.

Na jakie prezenty mogą liczyć ci kibice?

To na razie jest niespodzianka. Jest to symboliczne podziękowanie, że ktoś zdecydował się z nami być czwarty rok z rzędu. Co ważne, gift ten nie trafi później do sprzedaży. Na opakowaniu znalazło się hasło naszej kampanii – „Miasto jest nasze”, które będzie z nami przez jakiś czas. W ten sposób chcemy podkreślić, że Raków jest ważny dla lokalnej społeczności i że niezależnie od wyników Częstochowa to Raków.

Z jakich akcji promocyjnych, marketingowych w ostatnim czasie Raków może być najbardziej zadowolony, co przyniosło sukces? Wydaje się, że szczególnie medialne przedstawienie transferu Vladana Kovacevicia do ligi portugalskiej zostało dobrze przyjete.

Ogłoszenie Vladana i event z nim na pewno można zaliczyć do sukcesów. Ale wyróżniłbym również kampanię karnetową, bo przy słabszych wynikach liczba sprzedanych była pewną niewiadomą. Natomiast tutaj dużą pracę – często niewidoczną – wykonały działy marketingu i ticketingu. Jesteśmy też bardzo zadowoleni z odbioru motywu przewodniego ruchów transferowych. Album z naklejkami pozwolił wielu osobom przenieść się w czasie i cieszy fakt, że potrafiliśmy wciągnąć naprawdę duże grono kibiców do tej zabawy.

fot. Raków Częstochowa