Izabela Karolczyk-Szafrańska: chcemy być blisko tego, co pasjonuje naszych odbiorców
InPost to nie tylko największy operator logistyczny w Polsce, ale także coraz ważniejszy gracz na europejskim rynku, dlatego wchodzi w nowe partnerstwa. Przy okazji swoich kampanii marketingowych potrafi mrugnąć okiem do odbiorców, dzięki czemu zyskuje jeszcze większe zasięgi. O strategii firmy, a także roli kobiet w sporcie i biznesie opowiada Izabela Karolczyk-Szafrańska, Chief Marketing & ESG Officer w InPost.
Izabela Karolczyk-Szafrańska zajęła 8. miejsce w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym.
Wyniki Rankingu można znaleźć tutaj:
Łukasz Majchrzyk, SportMarketing.pl: Ma Pani poczucie, że kobiety coraz więcej znaczą w polskim sporcie? Polski sport i biznes sportowy to w dalszym ciągu głównie domena mężczyzn?
Izabela Karolczyk-Szafrańska, Chief Marketing & ESG Officer w InPost: – Zdecydowanie można zauważyć coraz większe znaczenie kobiet w polskim sporcie. Przykładem tego jest fakt, że po raz pierwszy w historii, skład reprezentacji Polski na Letnich Igrzyskach Olimpijskich w Paryżu, będzie miała tyle samo kobiet co mężczyzn. To dowód na to, że przechodzimy pewnego rodzaju transformację, co bardzo mnie cieszy. Widoczny jest także dynamiczny wzrost zainteresowania sportem kobiecym, zarówno pod względem liczby uczestniczek, jak i popularności różnych dyscyplin. Świetnym przykładem jest kobieca reprezentacja Anglii w piłce nożnej, która w ostatnim czasie bije rekordy oglądalności.
Ponadto, kobiety odgrywają coraz większą rolę w biznesie sportowym – co potwierdza, przeprowadzony przez Państwa ranking, w którym miałam przyjemność się znaleźć. Cieszę się, że pomimo istniejących wielu wyzwań, znacząco zwiększa się zaangażowanie kobiet w sportowe projekty.
Myślę, że istotnym krokiem może być również zaangażowanie Ministerstwa Sportu w większe promowanie równouprawnienia i wsparcie kobiet zarówno w polskim sporcie, jak i organizacjach i biznesie sportowym.
Jak Pani odebrała swoją obecność w rankingu przygotowanym przez www.sportmarketing.pl?
– Obecność w rankingu TOP50 Najbardziej Wpływowych Kobiet w Polskim Biznesie Sportowym to dla mnie wyjątkowe wyróżnienie, za które chciałabym serdecznie podziękować. Niezwykle mi miło, że mogłam znaleźć się w tak wyjątkowym gronie kobiet – gratuluję wszystkim wyróżnionym Paniom!
Grupa InPost od wielu lat wspiera sportowców – zarówno mężczyzn jak i kobiety. Tworzymy firmę, która sport, zdrową rywalizację i zasady fair play ma w genach. Jednocześnie mam świadomość, że wspomniany ranking to nie tylko indywidualne wyróżnienie, ale również pokazanie, jak wiele kobiet pełni ważne role w szeroko rozumianym biznesie sportowym w Polsce. Nieustająco trzymam kciuki za wszystkie kobiety, które działają w sporcie i mam nadzieję, że będzie nas coraz więcej!
Miejsce 8. w #TOP50KobietSM zajmuje Izabela Karolczyk-Szafrańska!
Członkini zarządu i Chief Marketing & ESG Officer @InPostPL. W ostatnim roku polska firma jeszcze mocniej zaangażowała się w sport, zostając sponsorem @NUFC oraz partnerem #TourdeFrance.
Gratulujemy! pic.twitter.com/8sjPm0cfiA
— SportMarketing.pl (@spm_pl) March 8, 2024
Trudniej się prowadzi rozmowy biznesowe z kobietami? Są twardszymi menedżerami?
– Każdy menedżer, niezależnie od płci, może być zarówno bardzo stanowczy albo elastyczny w podejmowaniu decyzji. Wiele opracowań naukowych podkreśla, jak ważna jest różnorodność w środowisku biznesowym oraz fakt, że kluczowym talentem menadżerek jest umiejętność budowania sieci kontaktów. Kobiety nie pragną rywalizacji – a wartościowych relacji biznesowych. Nie uważam, że prowadzenie rozmów z kobietami jest trudniejsze. Każda osoba ma swoje indywidualne podejście do biznesu, które determinowane jest wieloma czynnikami. Moim zdaniem, w biznesie powinniśmy się skupiać przede wszystkim na kompetencjach, umiejętnościach i wynikach – a nie na płci.
InPost to nie tylko największy polski operator logistyczny. Jak sponsoring polskiego sportu przekłada się na rozpoznawalność marki i przywiązanie do niej klientów?
– Sport jest jednym z filarów komunikacji marki InPost. Współdzielimy te same wartości, takie jak rywalizacja, która motywuje nas do osiągania lepszych wyników i przewagi konkurencyjnej, przezwyciężanie przeszkód, determinacja w dążeniu do celu, a także praca zespołowa oraz poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań.
Jako marka konsumencka, zawsze chcemy być blisko tego, co pasjonuje naszych odbiorców. Polacy kochają sport, dlatego angażujemy się w różne projekty, które wzmacniają nasze pozycjonowanie. Dzięki sponsorowaniu sportu możemy prowadzić ciekawą komunikację kontekstową i być blisko emocji, które wiążą się ze sportem. Taka asocjacja InPost z pozytywnymi emocjami, dobrze wpływa na postrzeganie marki przez konsumentów.
Nasza strategia zakłada różnorodne działania – jesteśmy z marką InPost przy największych międzynarodowych wydarzeniach sportowych, takich jak Tour do France, wspieramy też lokalne drużyny – np. Dziki Warszawa, a także współpracujemy z indywidualnymi zawodnikami oraz wspieramy inicjatywy sportowe naszych pracowników.
Paczkomat kibicuje Srokom! ⚽🏴 Jesteśmy oficjalnym partnerem Newcastle United pic.twitter.com/Qzrr5lTRUx
— Paczkomat, Kurier (@InPostPL) December 2, 2023
Jak pojawił się pomysł wejścia we współpracę z Newcastle? Zamierzacie rozszerzać swoją obecność „sponsorską” na Wyspach?
– Szukaliśmy klubu z bogatą historią, w dobrym momencie rozwoju, dlatego wybraliśmy Newcastle. Uznaliśmy, że to najlepszy moment rozpoczęcia współpracy, bo Klub jest teraz „na fali”, a Grupa InPost na rynku brytyjskim jest w bardzo podobnym momencie rozwoju – więc idealnie do siebie pasujemy.
Wchodzimy coraz szerzej w marketing międzynarodowy, bo nie jesteśmy już firmą lokalną – Grupa InPost działa obecnie na dziewięciu europejskich rynkach. Naturalne jest więc, że stawiamy na najpopularniejsze sporty w krajach, w których się rozwijamy. Na Wyspach Brytyjskich jest to piłka nożna, a we Francji kolarstwo – w tym roku po raz pierwszy jesteśmy Oficjalnym Partnerem Tour de France.
Nasze partnerstwo z Newcastle pozwoli nam wzmocnić świadomość marki poprzez promocję w międzynarodowym sporcie, jakim jest Premier League. Będziemy chcieli maksymalnie zmonetyzować działania w Wielkiej Brytanii, bo stajemy się rozpoznawalną marką na arenie międzynarodowej.
InPost jest znany z reklam z przymrużeniem oka, a potraficie też zażartować z piłkarskiej reprezentacji Polski jak np. wtedy. Sponsorowanie sportu daje więcej swobody?
– Komunikacja każdej firmy zaangażowanej w sport powinna być spójna z ogólnym stylem komunikacji marki oraz dostosowana do jej odbiorców. InPost cechuje podejście „out of the box” – jesteśmy i zawsze byliśmy bezpośredni oraz angażujący w działaniach marketingowych, dlatego sponsoring sportu idealnie wpisuje się w naszą strategię.
Sport ma wyjątkowy potencjał storytellingu. Sponsorując wydarzenia sportowe, możemy komunikować się w kontekście emocji, zaangażowania i pozytywnych doświadczeń, a to szansa na bardziej elastyczne i kreatywne podejście do tworzenia treści. Relacjonowanie bieżących wydarzeń sportowych pozwala budować autentyczne relacje z fanami, co sprzyja większej swobodzie w komunikacji i tworzeniu zaangażowanych społeczności wokół marki.
ZOBACZ TEŻ:
Katarzyna Świerczewska: chciałabym, aby kobiety miały coraz więcej do powiedzenia
Agnieszka Syczewska o pracy w PZPN: uważam ją za dobrą zmianę w swoim życiu