21.08.2024 12:34

Krajowa Grupa Spożywcza o końcu współpracy z PKOl: Ograniczamy wydatki marketingowe

Po Igrzyskach Olimpijskich współpracę z Polskim Komitetem Olimpijskim zakończył jeden z większych sponsorów sportu w ostatnich latach. Prezes PKOl Radosław Piesiewicz stwierdził, że jest to decyzja motywowana politycznie.

Suzuki dostarczy samochody do PKOl

Prezes PKOl Radosław Piesiewicz w środę 14 sierpnia w trakcie programu „Fakty po Faktach” w studio TVN24 przedstawił pismo od spółki Krajowa Grupa Spożywcza, która po Igrzyskach Olimpijskich wypowiedziała umowę z Polskim Komitetem Olimpijskim. Wcześniej, bo w marcu tego roku, spółka KGS również wypowiedziała umowy sponsoringowe z Polskim Związkiem Koszykówki (którego również Prezesem Zarządu jest Radosław Piesiewicz) i Polską Ligą Koszykówki (której większościowym udziałowcem jest PZKosz). Formalnie obie te współprace wygasły wraz z końcem czerwca.

Jednocześnie prezes Piesiewicz w trakcie rozmowy w TVN24 stwierdził, że niemal w tym samym czasie spółka zawarła umowę sponsoringową z występującą w PKO BP Ekstraklasie Pogonią Szczecin, po czym wspomniał, że posłem z tamtego okręgu jest minister sportu i turystyki Sławomir Nitras.

Wysłaliśmy do Krajowej Grupy Spożywczej pytania o powody tych decyzji marketingowych i czy w jakiś sposób są ze sobą powiązane. Biuro komunikacji Krajowej Grupy Spożywczej przysłało odpowiedź o następującej treści:

Od początku 2024 roku, Krajowa Grupa Spożywcza ogranicza wydatki marketingowe w obszarze sponsoringu sportu.

W wyniku przeprowadzonych analiz działalności Spółki w obszarze sponsoringu sportu w ostatnich latach, Krajowa Grupa Spożywcza S.A. podjęła w marcu 2024 r. roku decyzję o rozwiązaniu umowy sponsoringowej z Polskim Związkiem Koszykówki, a w ostatnim czasie również z Polskim Komitetem Olimpijskim (PKOl).

Trendy na światowych rynkach w segmentach, w których Spółka prowadzi działalność, wskazują na konieczność optymalizacji kosztów, w tym rewizję oraz ograniczenie wydatków na działania marketingowe i promocyjne.

Od początku swojej działalności Krajowa Grupa Spożywcza dała się poznać jako uznany i ceniony mecenas sportu w wymiarze regionalnym oraz ogólnopolskim, wspierając wiele ważnych inicjatyw społecznych w tym obszarze. Z uwagi na szacunek dla Polskich sportowców, Zarząd Spółki podjął decyzję o zakończeniu współpracy z PKOl dopiero po zakończeniu Igrzysk Olimpijskich w Paryżu.

Jako Spółka Skarbu Państwa musimy w sposób odpowiedzialny i racjonalny gospodarować naszym budżetem, aby zapewnić stabilność finansową Grupy, rozwijać działalność we wszystkich segmentach, realizując misję, której istotnym elementem jest zapewnienie bezpieczeństwa żywnościowego Polski.

Zazwyczaj przy takich kontraktach obowiązuje okres wypowiedzenia i tak samo było tym razem: Wypowiedziana w marcu 2024 roku umowa z Polskim Związkiem Koszykówki wygasła z końcem czerwca 2024 r., a umowa z Polskim Komitetem Olimpijskim obowiązuje do końca września 2024 r.  Natomiast, jeśli chodzi o umowę z Pogonią Szczecin, to obowiązuje ona do końca sierpnia 2024 r. – informuje nas biuro prasowe KGS.

W przyszłym roku Polska będzie współgospodarzem mistrzostw Europy w koszykówce mężczyzn, jednak: Krajowa Grupa Spożywcza S.A. nie ma zawartej umowy na świadczenia podczas koszykarskiego EuroBasketu – czytamy w oświadczeniu.

Umowa sponsorska z PKOl miała obowiązywać w latach 2023-2207 i obejmować także Zimowe Igrzyska Olimpijskie. W ramach umowy sponsorskiej Krajowa Grupa Spożywcza S.A. oraz marka Polski Cukier miały prawa do używania m.in. tytułów: „Sponsora Polskiego Komitetu Olimpijskiego”, „Sponsora Polskiego Ruchu Olimpijskiego”, „Sponsora Polskiej Młodzieżowej Reprezentacji Olimpijskiej Gangwon 2024”, „Sponsora Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej Paryż 2024”, „Sponsora Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej Mediolan-Cortina 2026”.

ŁUKASZ MAJCHRZYK

Udostępnij
Łukasz Majchrzyk

Łukasz Majchrzyk

Reklama